הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ועדה בבית הנבחרים דחתה על הסף את הבקשה להעביר מיליארד דולר לטובת הקמת החומה
מזכיר ההגנה בפועל ביקש להקצות כמיליארד דולר מתקציבי ביטחון שונים לטובת הקמת המכשול בגבול ארה"ב-מקסיקו, אך ועדת הכוחות המזוינים של בית הנבחרים בחרה שלא להיענות בחיוב לבקשה. יו"ר הוועדה תקף: "משרד ההגנה מנסה לעקוף את התנגדותם של חברי הקונגרס ושל העם האמריקאי"

ועדת הכוחות המזוינים של בית הנבחרים (House Committee on Armed Services) דחה מוקדם יותר היום (שלישי) את הבקשה להעביר כמיליארד דולר מתקציב הביטחון לטובת הקמת חומה בגבול הדרומי של ארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גדר הגבול באריזונה (צילום: Shutterstock)

 

"ועדה זו דוחה את הבקשה. חברי הוועדה אינם מאשרים לעשות שימוש בתקציב של משרד הביטחון כדי להקים מכשולים נוספים, כבישים או התקנת תאורה בקרבת קו הגבול", כתב חבר הקונגרס אדם סמית' (דמוקרט, וושינגטון), יו"ר הוועדה. מעבר לסירוב, סמית' בחר להעביר ביקורת נוקבת על עצם הבקשה: "משרד ההגנה מנסה לעקוף את התנגדותם של חברי הקונגרס ושל העם האמריקאי".

כזכור, אתמול שלח מזכיר ההגנה בפועל, פטריק שנהאן, מכתב אל קירסטן נילסן, שרת ביטחון המולדת, ובו הסביר שהוא רוצה להעביר כמיליארד דולר ממקומות שונים במשרד ההגנה לטובת הקמת המכשול בגבול. על פי הדיווחים, מדובר במימון לבניית גדר בגובה 18 רגל לאורך 57 מייל. מעבר לכך, התקציב נועד להתקנת תאורה בקו הגבול בסמוך ליומה (אריזונה) ואל פאסו (טקסס).

 

יו"ר הוועדה, אדם סמית', ומזכיר ההגנה בפועל, פטריק שנהאן (צילום: Getty Images)

 

שנהאן צפוי להגיע היום לוועדת הכוחות המזוינים בקונגרס, שם היו"ר סמית' צפוי לדרוש הבהרות: "אנו מצפים בקוצר רוח לראות כיצד הוא מתכנן לעקוף את החוק תוך כדי ניצול של אמונת העם", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE