הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר כלכלי חושף: ארה"ב מפסידה 1.4 מיליארד ד' בכל חודש בגלל מלחמת הסחר
בעשרת החודשים הראשונים של 2018, ארה"ב פספסה הכנסה של 6.9 מיליארד דולר. החל מנובמבר ועד היום, המשק נפגע ב-1.4 מיליארד דולר מדי חודש. כלכלנים שחיברו את המחקר: "מי שמשלים את העלויות הוא הצרכן הפשוט, לא הממשלות"

מלחמת הסחר בין שממשיכה להתנהל בין ארצות הברית לסין גורמת לפגיעה חודשית של 1.4 מיליארד דולר בכלכלת ארצות הברית, כך עולה ממחקר משותף של הבנק הפדרלי בניו יורק, אוניברסיטת קולומביה ואונניברסיטת פרינסטון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סחורה סינית מגיעה לנמל לונג ביץ' (צילום: Getty Images)

 

על פי המחקר המשותף, בתי עסק וצרכנים חוו "התייקרות משמעותית" במהלך שנת 2018 כתוצאה מהמלחמה, שגרמה לפספוס הכנסה חודשית של 1.4 מיליארד דולר החל מחודש נובמבר האחרון. מחברי המחקר, מארי אמיתי (הבנק הפדרלי), סטיפן רדינג (פרינסטון) ודיויד וינשטיין (קולומביה), אף טוענים שמלחמת הסחר גרמה לשיבושים בשרשרת אספקה של מוצרים מיובאים.

"כלכלנים טוענים כבר זמן ממושך שמלחמת הסחר פוגעת בצורה קשה, לא רק בכלכלה של המדינה אלא גם בתושבים עצמם. בעזרת הנתונים שאספנו, מצאנו הוכחה אמפירית שמאששת את הטענה", כתבו החוקרים והמשיכו, "ההפסדים הגיעו בהדרגה עם כל גל של מכסי מגן נוספים שנכנסו לתוקף. השינוי הגדול ביותר היה הגל השישי שבו ארה"ב הטילה מכסי מגן על מוצרים סינים בגובה 200 מיליארד דולר".

כאמור, מדי חודש המלחמה עולה למשק ב-1.4 מיליארד דולר, אך מחברי המחקר טוענים שהיא גרמה להפסד של 6.9 מיליארד דולר בין ינואר 2018 לסוף אוקטובר 2018. "יש קשר הדוק בין החלת מכסי מגן לבין צמצום מגוון האפשרויות של מוצר מסוים. למשל, סוגי יין מצרפת או קפה מקולומביה", נכתב במחקר.

הממצא המדאיג ביותר של המחקר הוא שמי שבפועל משלים את עלויות המלחמה הם התושבים הפשוטים. "בשנה שעברה הוחלט להטיל מכסי מגן בגובה 20% על 1.2 מיליון מכונות כביסה מדרום קוריאה, ו-50% על כל מכונת כביסה לאחר מכן. בתוך פחות משבוע, חברת LG העלתה את המחירים כדי לפצות על כך", נכתב במחקר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE