הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם סופסוף יקבל הציבור גישה לחופי הוליסטר ראנץ'?
זו כוונתה של מחוקקת המדינה מוניק לימון מסנטה ברברה, שהצעת החוק שלה תכפה על הרשויות להעביר עד אפריל 2020 תוכנית שתאפשר גישה חופשית ויבשתית לחופים הנחשבים בין היפים במדינה

מחוקקת מדינה בקליפורניה מפעיל לחץ על רשויות החוף ועל בעלי הוליסטר ראנץ' כדי לספק גישה לכמה מן החופים ומשברי הגלים הנחשקים ביותר לאורך חופי מדינת הזהב - הבטחה שניתנה לציבור לפני עשורים רבים ותקועה מאז במאבקים משפטיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החוף שייך לציבור (צילום: דן ג'ונסון, הוליסטר ראנץ')

 

הצעת החוק שנחשפה היום תקבע מועד סופי של האחד באפריל לרשויות החוף להציג תוכנית מקיפה לגישה ציבורית בחופי הוליסטר ראנץ'. אם לא יעשו כן, יופעלו מספר נהלי סנקציה נגד המדינה. חסמים רבים מנעו מן הציבור לגשת וליהנות מרצועת החוף בת 8.5 מייל בהוליסטר ראנץ' במחוז סנטה ברברה מזה 36 שנה", קובעת הצעת החוק.

"חייב להיות דדליין, ואם לא נעמוד בדדליין, חייבות להיות השלכות", אומרת חברת אסיפת המחוקקים מוניק לימון (דמוקרטית מסנטה ברברה), שדוחפת להעביר את החוק מאז שמאות אנשים התקשרו למשרדה בדרישה שתוודא כי החופים יהיו נגישים לציבור, כפי שדורש החוק.

"לא קל למצוא פיתרון, אבל אם יש רצון יש גם דרך", אמרה. "זו השאלה: האם יש רצון לעשות את זה?" הצעת החוק, AB 1680, מגיעה כשנה לאחר שרשויות החופים ובעלי החוות הגיעו להסכם שנוי במחלוקת מאחורי דלתיים סגורות, המאפשר גישה לחופי הוליסטר רק לבעלי האדמות, אורחיהם, מבקרים עם מדריכים, או אלה שיכולים לחתור או לשוט ממרחק שני מייל.

 

מאות רבות של מצביעים דרשו שתעשה משהו עם הגישה לחוף. מוניק לימון (צילום: 

 

ההסדר עורר שערוריה לאחר שהלוס אנג'לס טיימס פירסם את תנאיו. רבים חששו שבעלי החווה - הטוענים כי גישה חופשית תהרוס שנים של עבודת שימור קפדנית - מצאו דרך להרחיק את הציבור מהחוף לתמיד. הצעת חוק של לימון שנועדה להסדיר את עניין הגישה נחסמה בווטו של המושל היוצא ג'רי בראון, בצעד שבעלי החוות חגגו כניצחון.

אולם ההזדעקות הציבורית נגד ההסדר דחפו את הרשויות לנער את האבק מעל ספרי החוק והתקנות, ולגלות דרכים אחרות להשיג גישה להוליסטר. אסטרטגיה אחת שמסתמנת בחודשים האחרונים היא לחסום אישורי פיתוח מצד בעלי נכסים בהוליסטר.

 

הטיל וטו על הניסיון הקודם לסדר את הבעיה. המושל לשעבר ג'רי בראון (צילום: ABC)

 

אשתקד ערערה המועצה על כוונתו של חוואי לבנות בית חדש, בית אורחים וגשר להולכי רגל, והצדיקו את הצעד בשימוש ראשון מזה עשרות שנים שכתנאי לכל אישור שהוא, תחת חוק החוף של קליפורניה, יש לספק גישה ציבורית במועד סביר. בקשתו של בעל נכס אחר לבנות בריכת שחייה נחסמה בנימוק דומה, ויש עוד שני אישורים שמחכים להצבעה במועצה.

הצעת החוק של לימון תומכת בעדכון תוכנית הגישה שהועברה עוד ב-1982, וקובעת כי כל תוכנית גישה חדשה בהוליסטר ביץ' חייבת לכלול גישה ציבורית יבשתית והזדמנויות לשעשועי חוף, מדע וחינוך. אם לא תועבר תוכנית מעודכנת או חדשה עד אפריל בשנה הבאה, יישום תוכנית הגישה מ-1982 ייכנס לתוקף עד שרשויות החוץ תאמצנה תוכנית חדשה. בראיון ללוס אנג'לס טיימס הדגישה לימון את חשיבות השוויון לאורך החוף ואמרה כי היא מקווה שבעלי החוות, שגם הם נמנים על נפת הבחירה שלה, יעבדרו עם המדינה והציבור הפעם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE