הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איחוד נוסף בעולם ביטוחי הבריאות: Centene רוכשת את WellCare Health Plans
החברה מנסה לשפר את עמדתה בשל מאמצי טראמפ לבטל את אובמה-קייר, שמהווה נתח של כארבעים אחוזים מהכנסותיה. היא גם תוכל להתחרות טוב יותר ביריבות הגדולות

חברת ביטוח הבריאות האמריקנית Centene Corp אישרה היום (רביעי) כי היא תרכוש את חברת הביטוח WellCare Health Plans בעסקה של מזומנים ומניות, תוך שהיא מעריכה את היריבה הקטנה ממנה ב-15.27 מיליארד דולר. אתמול דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי החברות נמצאות בעיצומן של שיחות בנוגע לעסקה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נערכת ליום שאחרי אובמה-קר. Centene (צילום: Shutterstock)

מניות WellCare Health Plans זינקו היום ב-23 אחוזים והן נסחרות בשווי של 260.28 דולר למניה. מנגד, מניות Centene ירדו בשבעה אחוזים לפני פתיחת המסחר. הרכישה צפויה לצמצם את התלות של Centene באובמה-קר בזמן שהנשיא הנוכחי דונלד טראמפ מגביר את המתקפות שלו נגד חוק הבריאות הנושא את סימן ההיכר של קודמו.

מוקדם יותר השבוע, משרד המשפטים גיבה את פסיקת בית המשפט הפדרלי שקבעה כי אובמה-קר מנוגד לחוקה האמריקנית משום שהוא למעשה מחייב את הציבור לרכוש ביטוח בריאות. כארבעים אחוזים מהכנסות חברת Centene מגיעות מתכנית הבריאות של הנשיא הקודם, דבר שהופך אותה לפגיעה מאוד בשל הצהרת משרד המשפטים.

עסקת הרכישה תאפשר ל-Centene להתחרות יותר בקלות ביריבות גדולות יותר בעולם ביטוחי הבריאות, ובהן UnitedHealth Group ו-CVS Health Corp לאחר שרשרת האיחודים הגדולים בתחום.

לקראת סוף השנה שעברה, חברת CVS חתמה על עסקת הרכישה של Aetna בעלות של 69 מיליארד דולר, בזמן שחברת Cigna Corp חתמה על עסקה בשווי של 54 מיליארד דולר לרכישת Express Scripts Holding Co.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE