הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הונאת האוניברסיטאות: משרד החינוך בוחן אם נעשו עבירות בכספי הסיוע לסטודנטים
המשרד מנסה לברר אם נעשו עבירות פדרליות בתכניות סיוע לסטודנטים שהוא מנהל. האוניברסיטאות נדרשו למסור מידע שהולך עשר שנים אחורה

לא פחות משמונה אוניברסיטאות נמצאות בחקירה בשל פרשת ההונאה הארצית, שבה הואשמו עד כה חמישים בני אדם, נחקרות על ידי משרד החינוך האמריקני. כך מסר גורם המעורב בחקירה. החקירה הראשונית מנסה לברר אם נעשו עבירות פדרליות בתכניות הסיוע הפיננסי לסטודנטים שמנהל המשרד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית משרד החינוך בוושינגטון (צילום: Shutterstock)

ביום שני שלח משרד החינוך שלח מכתבים לנשיאי האוניברסיטאות ובהן ייל, ווייק פורסט, סטנפורד ואוניברסיטאות ג'ורג'טאון. זאת, בנוסף לאוניברסיטה של סן דייגו, אוניברסיטת טקסס באוסטין, אוניברסיטת קליפורניה שבלוס אנג'לס ואוניברסיטת דרום קליפורניה.

החקירה נפתחה בעקבות חשיפת פרשת השוחד הנרחבת מוקדם יותר החודש על ידי משרד המשפטים, ובה הורים עשירים ובהם סלבריטאים, שילמו שוחד, כביכול, כדי שילדיהם יתקבלו לאוניברסיטאות הנחשבות. בין חמישים הנאשמים ישנם הורים, מאמנים וגורמים רשמיים בגופי האתלטיקה. האוניברסיטאות עצמן לא נאשמות בפרשות.

גורמים במשרד החינוך מבקשים כעת מהאוניברסיטאות להציג מסמכים הקשורים להרשמה ולציוני התלמידים כחלק מהחקירה. המשרד מבקש גם מסמכים לגביהם הוצא צו על ידי סוכנויות ממשלתיות אחרות. המשרד גם בודק את רשימת העובדים והסטודנטים המעורבים בחקירה הפלילית, וגם את העונשים המשמעתיים שהטילו האוניברסיטאות על העובדים.

המשרד דורש מהאוניברסיטאות גם מסמכים משנים עברו, עד עשור. האוניברסיטאות קיבלו 30 ימים להציג את המסמכים האלה.

 

המוח שהרוויח 25 מיליון דולר מהתרמית. וויליאם זינגר (צילום: Getty)

פרשת הונאת האוניברסיטאות החמורה התגלתה כמעט בטעות, במסגרת חקירת הונאה אחרת, בה החשוד המרכזי ניסה להציל את עורו מאישומים דרך מסירת מידע על עבירה אחרת.הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי מורי טובין, מנהל כספים, ניצב בפני שני אישומים של הונאת ניירות ערך. על פי החשד, טובין הריץ מניות של שתי חברות שאת מנותיהן החזיק בסתר.

לפי גרסת הרשות לניירות ערך, טובין ביצע מניפולציות במניות לטובת רווח אישי. במהלך החקירה נגדו סיפר טובין לחוקרים כי רודולף "רודי" מרדית', מאמן כדורגל הנשים באוניברסיטת ייל, הציע לו להכניס את בתו לאוניברסיטה היוקרתית תמורת תשלום.

לאחר מתן המידע הראשוני מטובין נפתחה חקירה שארכה כשנה, בשיאה נעצרו מרדית' ומאמני ספורט אחרים שהיו שותפים לקנוניה, כמו גם הורים לתלמידים שביקשו לשחד את דרכי ילדיהם לקולג'ים היוקרתיים, כולל השחקניות פליסיטי הופמן ולורי לוקלין. המוח מאחורי המזימה, אליו הגיעו החוקרים ושנעצר השבוע גם כן, זוהה על ידי מסמכי התביעה כוויליאם "ריק" זינגר, שלכאורה הרוויח 25 מיליון דולר מהתרמית.

 

 

המאמן שאצלו הכל התחיל. רודי מרדית', מאמן כדורגל הנשים בייל (צילום: AP)

טובין, שנתן את הטיפ שהוביל לחקירה שחשפה את תרמית הונאת הקולג'ים הגדולה ביותר שנחשפה אי פעם, לא מואשם כחלק ממנה. הוא ממתין למתן גזר הדין בעניין עבירות ניירות הערך שלו לאחר שחתם על עסקת טיעון בנובמבר האחרון.

זינגר עצמו הודה גם כן בארבע סעיפים הקשורים לתרמית שהכניסה לו מיליוני דולרים. "יצרתי דלת צדדית. מה שהפך את זה לכל כך אטרקטיבי עבור המשפחות היה שיצרתי להן ביטחון", אמר בבית המשפט. על פי מסמכי בית המשפט בנושא, תמורת תשלום זינגר יכול היה להבטיח לילדים קבלה למוסדות השכלה גבוהה יוקרתיים, דרך זיוף בחינות הקבלה שלהם, שוחד לגורמי מנהלה באוניברסיטאות ורישום כוזב דרך אחת מנבחרות האתלטיקה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE