הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שלוש שנות מאסר לאישה שגנבה מיליון דולר מהפדרציה היהודית בטקסס
ביהמ"ש בצפון טקסס הטיל את תקופת המאסר על לורי אן ריס בת ה-64. על פי החשד, במשך חמש שנים היא גנבה כספים מהארגון היהודי ויצאה למסע רכישות ב"ערוץ הקניות". מעבר למאסר, ביהמ"ש הורה לה לשלם פיצוי בגובה 992 אלף דולר

לורי אן ריס בת ה-64 נשלחה השבוע ל-36 חודשי מאסר בבית כלא פדרלי לאחר שהודתה בכך שגנבה כמיליון דולר מהפדרציה היהודית בפורט וורת' (טקסס) באמצעות זיוף של המחאות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפדרציה היהודית של פורט וורת' ומחוז טרנט (צילום: פייסבוק)

 

ריס עבדה כחשבת הארגון בצפון טקסס, דבר שאיפשר לה גישה לחשבונות הבנק ופנקס הצ'קים. במהלך המשפט, ריס הודתה שכתבה לעצמה המחאות וזייפה את חתימתם של ראשי הארגון. מעבר לשלוש שנות המאסר, על ריס לשלם פיצוי של 992 אלף לפדרציה היהודית. לאחר שחרורה מהכלא בשנת 2022, ריס תיאלץ לעבור תקופת מבחן של חמש שנים כאשר עבירה דומה נוספת תגרור עונש מאסר ממושך.

על פי מסמכים שהוצגו במהלך משפטה, ריס כתבה לא פחות מ-325 צ'קים מזויפים בין ינואר 2013 לאפריל 2018. עוד נחשף בביהמ"ש כי ריס הצליחה לכתוב את הצ'קים לאחר שהשתמשה בחותמת של אחד מבכירי הפדרציה, ובמקביל היא למדה כיצד לזייף את החתימה של בכיר נוסף בארגון. לאחר מכן, ריס הייתה פודה את הצ'קים בבנקים בכל רחבי צפון טקסס.

 

 

ריס לא השתמשה בכסף כדי לרכוש בית או דירה, ככל הנראה על רקע הרצון שלה שלא לעלות את חשדם של חבריה לעבודה ושכניה, אך התובעים המשפט טוענים שהיא "הוציאה מאות אלפי דולרים על מוצרים שרכשה מ'ערוץ הקניות' במהלך חמש השנים שבהן גנבה את הכסף". 

בפדרציה היהודית של פורט וורת' הגיבה לפרשה באמצעות הודעה שנמסרה מדיאן קליימן, נשיאת דירקטוריון הארגון: "הכנסו נהלים חדשים שימנעו מאירועים כזה לחזור על עצמו וכעת אנו יכולים לשים אותו מאחורינו", כלשון ההודעה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE