הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הודה ב-29 מתוך 30 הסעיפים בכתב אישום רצוף פשעי שנאה - ולא יוצא להורג
ג'יימס פילדס בן ה-21 שכבר נידון למאסר עולם על דריסת המפגינה הת'ר הייר, הודה בפשעי שנאה בבית משפט פדרלי ותמורת הודאתו התובעים לא יבקשו הטלת עונש מוות. הוריה של הייר הסכימו שפילדס לא ישלם בחייו

הרוצח מהפגנת הימין בשארלוטססויל חתם על עסקת טיעון ולא יוצא להורג.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ההפגנה בגינה הורשע פילדס, אוגוסט 2017 (צילום: Phoenix New Times)

ג'יימס אלכס פילדס ג'וניור מהעיירה מאומי באוהיו הופיע היום (רביעי) בבית משפט פדרלי בוירג'יניה והודה ב-29 מתוך 30 הסעיפים בכתב האישום נגדו, שהאשים אותו בפשעי שנאה שהעונש בגינם עלול להסתכם במוות. בין היתר הודה פילדס כי הוא "הביע וקידם" אידיאולוגיית "עליונות לבנה" בחשבונות המדיה החברתית שלו, והשתתף במהומות הימין הקיצוני בהפגנת השנאה שהתקיימה באוגוסט 2017 בשרלוטסוויל.

פילדס, 21, נהג ברכב שדהר אל תוך קבוצת מפגיני הנגד מול עצרת הימין, פצע כמה מפגינים והרג את התר הייר. בדצמבר האחרון הוא הורשע בבית משפט מקומי בוירג'יניה ברצח מדרגה ראשונה בעקבות גרימת מותה של הייר ונידון למאסר עולם. עצם השתתפותו בעצרת השנאה נחשבת פשע שנאה שנידון בנפרד בבית משפט פדרלי.

סוכנות הידיעות AP מדווחת כי במהלך הדיון היום נראה פילדס אדיש למתרחש סביבו והגיב בקצרה לשאלות השופט מייקל אורבנסקי בנוגע להסכמתו לעסקת הטיעון. גזר הדין יינתן ב-3 ביולי.

 

יזכה להשאר בחיים אבל כנראה לא יראה אור יום. פילדס (צילום: הכלא המחוזי בשארלוטסוויל, דרך AP)

הפגנת "איחוד הימין" בשרלוטסוויל הייתה אחד האירועים המכונננים שהעידו על התחזקות הימין הקיצוני והגזען בארצות הברית מאז כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן. המפגינים שצעדו קראו ריאות גזעניות ואנטישמיות ונשאו, בין היתר, צלבי קרס וסמלים מתקופת העבדות בדרום.

תגובתו של טראמפ לאירועים עוררה בשעתו לא פחות תרעומת מהאירועים עצמם. הנשיא האשים את שני הצדדים בהפגנה בהתלקחות המהומות, אף שהשנאה והאלימות הגיעו בבירור רק מצד אחד. רבים ראו בכך סירוב לגנות את הגזענות והעליונות הלבה שנפוצו בקרב בסיס תומכיו ומצביעיו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE