הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פייסבוק שוב מסתבכת בפלילים, והפעם בגלל אפליה בשוק הדיור
משרד הדיור והפיתוח העירוני מאשים את פייסבוק באפליה בגלל היכולת של מפרסמים בתחום הדיור למנוע מאנשים מסוימים לראות את הפרסומות שלהם

פייסבוק ניצבת שוב בפני אישומים פליליים על אפליה בשוק הדיור בגלל שיטת טרגוט הפרסומות שלה. הפעם, מי שמאשים את החברה הוא לא פחות ממשרד הדיור והפיתוח העירוני. ההודעה על כך באה היום (חמישי), פחות משבוע לאחר שפייסבוק הודיעה כי היא תשנה את מערכת המודעות שלה כדי למנוע אפליה בתחום הדיור, האשראי והתעסוקה. זאת, כחלק מהסדר משפטי שהגיעה אליו במסגרת תביעה שהוגשה נגד החברה על ידי ארגונים חברתיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שוב מסתבכת. פייסבוק (צילום: Shutterstock)

פייסבוק מתמודדת עם כמה חקירות ממשלתיות בארצות הברית ובאירופה בעקבות פרקטיות ההגנה על פרטיות הגולשים. החברה מקבלת את רוב הרווחים שלה ממודעות של מפרסמים ברשת החברתית, שנהנים מיכולת לטרגט את הלקוחות שלהם.

משרד הדיור והפיתוח העירוני טוען כי פלטפורמת הפרסום של פייסבוק "מעודדת, מאפשרת וגורמת לאפליה בשוק הדיור", בגלל שהיא מאפשרת למפרסמים להימנע מפרסום לאנשים שהם לא מעוניינים. המשרד הודיע כי פייסבוק מונעת את האפשרות לצפות במי שיכול לראות את מודעות הדיור. בנוסף טוען המשרד כי פייסבוק אוספת מידע רב על הגולשים ברשת החברתית ולאחר מכן מנצלת אותו כדי לקבוע איזה גולש יראה מודעות הקשורות בדיור.

אתמול הודיעה פייסבוק כי היא תאסור על פרסום תכני "עליונות לבנה" ובדלנות בעמודיה וברשת החברתית אינסטגרם שבבעלותה.החברה נימקה את החלטה באמירה כי "ברור שרעיונות אלה קשורים בקשר הדוק לקבוצות שנאה מאורגנות ואין להם מקום בשרתים שלנו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE