הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נשורת דו"ח מולר: קריאה לאדם שיף להתפטר
כל הרפובליקנים בועדת המודיעין של הקונגרס דורשים מהדמוקרט העומד בראשה להתפטר מאחר ש"מכר משהו שדו"ח מולר לא יכול היה לספק". טראמפ הצטרף לדרישה, שיף לא מתרגש

תשעת הרפובליקנים בועדת המודיעין של בית הנבחרים קראו ליושב ראש הועדה, הדמוקרט אדם שיף מקליפורניה, להתפטר בעקבות התבטאויותיו על חקירת המעורבות הרוסית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא מתרגש. אדם שיף (צילום: חדשות פוקס)

מוביל המהלך הוא חבר הועדה מייק קונוואי מטקסס, שטען כי שיף ניצל לרעה את מעמדו כדי להפיץ אינפורמציה שגויה בנוגע למעורבות הרוסית לכאורה בבחירות 2016, שחקירתה הסתיימה השבוע עם הגשת מסקנות החוקר המיוחד רוברט מולר לתובע הכללי וויליאם באר. בהקריאו מהמכתב עליו חתמו כל תשעת הרפובליקנים בועדה אמר קונוואי: "מעשיך בעבר ובהווה אינם עולים בקנה אחד עם תפקידך כיושב ראש. אין לנו אמון ביכולתך למלא את חובותיך".

המתקפה על שיף מהיום מסמנת שלב נוסף ביחסיו העכורים עם הרפובליקנים בועדה ובכלל, על רקע ביקורתו הנוקבת על הנשיא דונלד טראמפ. טראמפ עצמו הצטרף הבוקר למתקפה וצייץ: "חבר הקונגרס אדם שיף, שהעביר שנתיים בשקרים ובהדפות באופן מכוון ובלתי חוקי, צריך להדרש להתפטר מהקונגרס!".

שיץ עצמו לא מתרגש מהקריאות וגם לא מהקביעה של באר שמולר לא מצא ראיות לקשר ישיר בין טראמפ ורוסיה. שיף שוחח הבוקר עם כתבים והתייחס לעובדה שיש רפובליקנים שחושבים ש "זה בסדר"  שהיו גורמים במטה קמפיין טראמפ שהיו בקשר עם הרוסים. לדבריו, "אני לא חושב שזה בסדר. אני חושב שזה לא מוסרי, אני חושב שזה לא אתי, אני חושב שזה לא פטריוטי, וכן, אני חושב שזה מושחת ומהווה ראיה לשיתוף פעולה".

 

נטען שלא נמצא קשר ישיר בין טראמפ עצמו והרוסים. התובע הכללי וויליאם באר (מימין) והחוקר המיוחד רוברט מולר (צילומים: Shutterstock)

עוד אמר שיף: "אני לא חושב שהמעשים האלה, פליליים או לא, הם בסדר. והיום שבו כן נגיד שהם בסדר, יהיה היום שכשנסתכל אחורה נגיד שהוא היום שבו אמריקה איבדה את דרכה".

בראיון ל-CNN נשאל שיף מה תגובתו על כך שהרפובליקנים טוענים שהוא "מכר משהו שדו"ח מולר לא סיפק". שיף טען כי יש הבדל בין מה שיש ראיות שאירע ומה שמולר יכול היה להוכיח מעל לכל ספק. לדבריו היו ראיות לשיתוף פעולה, רק לא כאלה שניתן להשתמש בהן כהוכחה לקשירת קשר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE