הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"פלסטין לא קיימת": הציוץ שסיבך את חבר מועצת עיריית ניו יורק
ההתבטאות של קלמן יגר עוררה סערה ומפגינים פרו פלסטינים הגיעו למשרדו בשכונת בורו פארק. במהרה הגיעו מפגיני נגד שהביעו תמיכה גורפת בדבריו: "חופש הביטוי מעניק לו את האפשרות לדבר ככה והוא צודק לחלוטין"; יו"ר מועצת העיר דרש שיתנצל ואמר: "אני מגנה את דבריו בכל תוקף"

מפגינים פרו פלסטינים הגיעו אתמול (חמישי) למשרדו של חבר מועצת העיר קלמן יגר בשכונת בורו פארק שבברוקלין, וזאת בעקבות ציוץ שפרסם יום קודם לכן שבו נאמר "פלסטין אינה קיימת". כמו כן התייחס לחברת הקונגרס מעוררת הסערה, אילהאן עומאר וכינה אותה "אנטישמית".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קלמן יגר על רקע הציוץ שגרם למהומה בבורו פארק (צילום: KalmanYeger@)

 

"זו אמירה פוגענית ומלאה בשנאה. לא מקובל שאף מנהיג, בייחוד לא חבר במועצת העיר, יעודד דה הומניזציה של הפלסטינים", אמר אלכס פליטרי מארגון "Bay Ridge for Social Justice". 

בתוך כשעה מהרגע שהגיעו המפגינים למשרדו של יגר, עשרות מפגיני נגד הגיעו כשהם עטופים בדגלי ישראל. "אין דבר כזה פלסטין? צודק במאה אחוז", אמר אחד מהם. "חופש הביטוי מעניק לו את האפשרות לדבר ככה והוא צודק לחלוטין", אמר תושב פרו-ישראלי נוסף. לא נרשמו אירועים חריגים בין שתי המחנות, בעיקר בזכות ההפרדה של ה-NYPD.

דבריו של יגר זכו לביקורת גם מבכירים בעיר, לרבות ראש העיר ביל דה-בלאסיו ויו"ר מועצת העיר, קורי ג'ונסון, שאמר: "אני מגנה את דבריו בכל תוקף ועליו להתנצל". פליטירי מבקש לקחת את המחאה צעד נוסף ודורש שייגר יתפטר: "אם הוא לא מכיר בפלסטינים ומוחק אותם כעם, אין לו מקום לקבוע את חוקי ההגירה של ניו יורק", הוא אמר.

אמש, יגר בחר למסור הודעה לתקשורת המקומית: "הנקודה שניסיתי להעביר לא הייתה קשורה לאנשים, אלא למיקום. כלומר, למציאות גיאוגרפית שהיא מציאות חוקית ובינלאומית. אין אף מדינה בשם הזה", הוא אמר. דב היקינד, חבר בבית הנבחרים המקומי של מדינת ניו יורק ומי שמייצג את בורו פארק באולבני, התייחס לאירוע: "למר יגר יש את הזכות לדעה משלו, ואני חושב שכולנו צריכים להתחיל לכבד דעות של אחרים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE