הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רואים בקפה: לא תאמינו עד כמה מבט אחד בכוס קפה משפיע עליכם
מחקר חדש מצא, כי מספיק להסתכל בכוס קפה מדי בוקר על מנת ליצור תחושה של ערנות. החוקרים סבורים כי אפילו מחשבה על כל דבר שמזכיר לאטה או אספרסו מעוררת כשלעצמה

מחקר חדש מציע, כי מספיק להסתכל על כוס קפה מדי בוקר על מנת להעלות את מידת הערנות. מסתבר, כי המבט בקפה מעיר את המוח לפעילות, בלי שצריך לשתות את הקפה בפועל. ההשפעה, כך עולה מהמחקר, יכולה להתרחש גם על ידי מחשבה בלבד.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




החוקרים סבורים, כי מספיק לחשוב על כל דבר שמזכיר קפה לאטה, אספרסו או כל משקה ממריץ יותר מתה. נראה שהמקור להשפעה האמורה הוא באמונה הרווחת, בעיקר במדינות המערב, כי קפה מעורר וממריץ לפעילות. לדברי החוקרים, יש לנו את הדימוי הזה של מנהל שממהר לפגישה חשובה עם כוס אספרסו כפול ביד. לדבריהם, יש קשר בין שתיה של קפאין לבין עליה במידת הערנות באופן שלא קיים בתרבויות אחרות.

ממצאי המחקר הורכבו מארבעה מחקרים קודמים, ששילבו מאות משתתפים מתרבויות שונות, ממזרח וממערב. המשתתפים קיבלו משימות לאחר שנחשפו לסמלים הקשורים בקפה או בתה. למשתתפים שנחשפו לסמלים הקשורים לקפה נדרש זמן קצר יותר לביצוע המשימות והם חשבו במונחים מדויקים יותר.



אך עבור המשתתפים שגדלו בתרבויות מזרחיות, בהן הקפה חשוב פחות מתה, ההשפעה היתה נמוכה יותר. החוקרים מאמינים, כי המחקר חושף כיצד רמזים מתוחכמים משפיעים על קבלת ההחלטות שלנו וכיצד ניתן להשתמש בהם לצרכי שיווק מזון ומשקאות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE