הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שוק הקריפטו מגלה סימני התאוששות עם זינוקים של 20 אחוזים ויותר
סוחרי המטבעות עדיין מנסים להבין מה גרם לזינוק המפתיע הזה בשערי המטבעות הווירטואליים. בשנה שעברה ביטקוין איבד יותר משישים אחוזים בהתרסקות מהירה לאחר שנה יציבה יחסית

אם אתם עדיין מחזיקים ביטקוין ולא מכרתם הכל במפולות האחרונות - נראה שהמטבע חוזר לעצמו. מטבע הקריפטו הגיע היום (שלישי) לשיא קצר בשנה האחרונה כשהערך שלו נגע לרגע ב-5,000 דולר. גם ערכם של מטבעות מבוזרים אחרים נסק היום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הביטקוין מראה סימנים של התאוששות? (אילוסטרציה: Shutterstock)

הנתונים בבורסת ביטסטמפ בלוקסמבורג הראו כי ביטקוין זינק היום בעשרים אחוזים בשוק האסייתי, ואף הגיע לרגע קט לשער של 5,000 דולר, לפני שירד מעט והתמקם ב-4,730 דולר. עדיין, מדובר בעלייה של 14 אחוזים ביום אחד - הזינוק היומי הגבוה ביותר מאז אפריל אשתקד.

העלייה המרשימה של בטקוין היום לא הייתה הגבוהה ביותר בשוק המטבעות הווירטואליים. את'ר של את'ריום ו-XRP של ריפל, שני מטבעות קריפטו גדולים גם כן, נהנו מעלייה חדה אף יותר בשוויים.

בשלב זה עדיין לא ברור מה גרם לעליות החדות האלה, אך הן בהחלט תרמו גם לערך השוק הכולל של מחזיקי המטבע הדיגיטלי. ערך השוק עלה היום ב-5.1 מיליארד דולר, והגיע לנפח של 78.8 מיליארד.

 

לקראת סוף השנה שעברה שער המטבע התרסק (תמונה: Shutterstock)

לקראת סוף השנה שעברה ספג ביטקוין נפילות שערים קשות - אז ירד ערכו אל מתחת ל-5,000 דולר לראשונה מאז שהונפק. מתחילת השנה שעברה איבד המטבע הווירטואלי יותר משישים אחוזים מערכו בתחילת השנה.

ירידות השערים האלה נבעו בשעתו משילוב של כמה סיבות, אך רבים קישרו אותן לדברים שאמר בנואה קור, בכיר בבנק המרכזי האירופי. קור אמר באותם ימים כי ביטקוין הוא "שילוב של בועה, הונאת פונזי ואסון סביבתי". עוד טען כי "ביטקוין היה רעיון מאוד מתוחכם. לצערי, לא כל רעיון מתוחכם הוא רעיון טוב", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE