הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יוגה במקום חיתול: עד כמה זה עוזר להתמודד עם בריחת שתן?
לעתים קרובות מומלצים תרגילי יוגה על מנת לסייע לשליטה על בריחת שתן בקרב נשים, אך מסתבר שאין הוכחות מדעיות מוצקות לכך שהתרגילים עובדים באמת

לעתים קרובות ממליצים לנשים שמתמודדות עם בריחת שתן על ביצוע תרגילי יוגה. הסברה היא כי התרגילים יכולים לסייע בשליטה על בריחת שתן. עם זאת, מסתבר שאין ראיות מדעיות מוצקות לכך שאימון יוגה אך עובד.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




בריחת שתן משפיעה על חייהן של כ-15 אחוז מהנשים בגיל העמידה ובגיל מבוגר יותר. למרות שישנן תרופות וניתוחים שיכולים לסייע להתמודד עם הבעיה, ההמלצה הראשונה היא בדרך כלל אימון של שלפוחית השתן באמצעות פעילות גופנית. יש מי שמוצאים באימון יוגה כטיפול שמספק שליטה בשלפוחית באמצעות הרפיה, תנוחות גוף מסוימות ונשימות.

ממחקר שניתח מאגר נתונים, שכלל בקרה שיטתית, עולה כי רק שני מחקרים בדקו את הקשר בין תרגילי יוגה לבין השיפור בבעיה של בריחת שתן. המחקר הראשון נמשך כשישה שבועות ובמסגרתו חולקו 18 נשים לשתי קבוצות. קבוצה אחת התאמנה ביוגה והשניה, נכנסה לרשימת המתנה. המחקר לא דיווח על מספר הנשים שהפסיקו לסבול מבריחת שתן. ההבדלים בין שתי הקבוצות היו מינוריים וחסרי משמעות.



במחקר השני נבדקו 30 נשים. חצי מהן התאמנו בתרגילים שמפחיתים מתח ומבוססים על תשומת לב. שאר הנשים התאמנו ביוגה, לצרכי בקרה. מספר הנשים שהפסיקו לסבול מבריחת שתן לא דווח, רבות מהן נשרו מהמחקר. הראיות שדווחו היו במידת אמינות נמוכה מאוד.

לדברי מומחים, ישנם רבים שחושבים שאימון ביוגה יכול להועיל לשם טיפול בבריחת שתן. אך האמת היא שעדיין לא יודעים אם זה נכון משום שאין ראיות. לשם כך, יש צורך בביצוע ניסויים ומחקרים נוספים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE