הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר: פטריות יכולות להפחית את הסיכון לפתח בעיות זיכרון
הסיבה לקשר שבין אכילת פטריות לבין הצמצום בסיכון לפתח בעיות זיכרון אינה ברורה, אך המשתתפים במחקר, שאכלו יותר משתי מנות של פטריות בשבוע, היו בסיכון נמוך ב-52 אחוז לפתח בעיות זיכרון

אכילת פטריות עשויה להפחית את הסיכון ללקות בפגיעה קוגניטיבית קלה, שלעתים קרובות מבשרת על מחלת אלצהיימר. כך עולה ממחקר חדש שנערך לאחרונה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




חוקרים בדקו נתונים של 663 גברים ונשים סינים, מעל גיל 60. הם אספו מידע על התזונה שלהם, ושאלו שאלות על שישה סוגים של פטריות שצריכתן רווחת. החוקרים העריכו את התפקוד הקוגניטיבי של המשתתפים באמצעות ראיונות מובנים ומפורטים ובאמצעות מבחנים נפוצים שבודקים את מידת החדות המנטלית.

לאחר שקלול גורמים בריאותיים, התנהגותיים וסוציו-אקונומיים רבים, בהם גם צריכת בשר, ירקות ירוקים, פירות ואגוזים, החוקרים מצאו, כי בהשוואה למשתתפים שצרכו פחות מ-5 גרם של פטריות בשבוע, המשתתפים שצרכו מנה או שתיים של פטריות מדי שבוע, היו בסיכון נמוך ב-43 אחוז לפתח בעיות זיכרון.



המשתתפים במחקר, שאכלו יותר משתי מנות של פטריות בשבוע, היו בסיכון נמוך ב-52 אחוז לפתח בעיות זיכרון. הסיבה לקשר שבין אכילת פטריות לבין הצמצום בסיכון לפתח בעיות זיכרון אינו ברור. עם זאת, לדברי החוקרים, פטריות מכילות נוגדי חמצון שונים, שעשויים לעכב את ההיווצרות של החלבונים, בטא עמילואיד וטאו, במוח. חלבונים אלה הם סימני ההיכר להתפתחות מחלת אלצהיימר.

בהתבסס על המחקר החדש ועל מחקרים קודים, החוקרים סיכמו, כי צריכת פטריות יכולה להיות אמצעי מניעה פוטנציאלי להאטת הירידה ביכולות הקוגניטיביות ולצמצום תהליך התנוונות המוח בקרב קשישים.

   

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE