הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תיירת אמריקאית נחטפה באוגנדה יחד עם נהג מקומי
חוטפיה דורשים כופר של חצי מיליון דולר, בחטיפה שככל הנראה לא קשורה לארגוני טרור. זהות התיירת או פרטיה לא נמסרו, הגבול עם קונגו השכנה נסגר במסגרת החיפושים. מנהל מחלקת התקשורת במדינה: "סבורים שהחוטפים והקרבנות עדיין בתחומי החיפוש שלנו"

 

 

תיירת אמריקאית נחטפה באוגנדה וחוטפיה דורשים חצי מיליון דולר תמורת שחרורה. רשת CNN מדווחת כי ארבעה גברים חמושים חטפו את התיירת אתמול (שלישי) והיום הודיעו משרד התיירות והמשטרה המקומיים על דרישת הכופר. זהות החטופה או פרטיה לא נמסרו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מיעדי התיירות הפופולריים במדינה. הפארק הלאומי על שם המלכה אליזבת (צילום: Shutterstock)

התיירת ונהג מקומי נחטפו אמש באיומי אקדח בפארק הלאומי על שם המלכה אליזבת שבדרום מערב המדינה, מאתרי התיירות הפופולריים במדינה, במהלך משחק נהיגה. בהצהרת המשטרה נמסר כי "החוטפים, שמשתמשים בטלפון של התיירת, דורשים חצי מיליון דולר. אנחנו סבורים שדרישת הכופר הזו היא הסיבה לחטיפה". בכך שללה המשטרה, לפחות בשלב זה, קשר לארגוני טרור או חטיפה לצרכי חילופי שבויים עם המערב.

המשטרה המקומית שלחה יחידת עלית ממשטרת התיירות לפארק כדי לחפש את החמושים. בנוסף, נסגרו כל מעברי הגבול באזור, בין אוגנדה והרפובליקה הדמוקרטית של קונגו השוכנת בסמוך. לדברי הרשויות, "אנחנו סבורים שהחוטפים והקרבנות עדיין מצויים בתחומי אזור החיפוש שלנו". אופוונדו אופונדו, מנהל מחלקת התקשורת במדינה, מסר כי התיירת האמריקאית נחטפה יחד עם ארבעה אנשים נוספים, אולם הם שוחררו והיא והנהג שעמו נסעה עדיין מוחזקים. על פי אופונדו, "העדיפות כרגע היא לאתר אותם, להציל ולהביא אותם חזרה למקום מבטחים".

 

ארונות קבורה בהפגנה. מחאה נגד האלימות והחטיפות באוגנדה (צילום: Getty)

מקרי חטיפה אינם זרים לאוגנדה, שראתה בשנה שעברה יותר מעשרים מקרי חטיפה, בעיקר של נשים וילדים, רובם למטרת כופר. מקבץ האירועים עורר גלי מחאה מצד האזרחים שטוענים כי הממשלה לא עושה מספיק כדי להבטיח את בטחונם האישי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE