הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם סיגריות אלקטרוניות מזיקות יותר משחשבנו?
המוצר הפופולרי נחשב מזיק פחות מסיגריות רגילות אך עדיין נושא עמו סכנת התמכרות. כעת ה-FDA בוחן אם השימוש בסיגריות האלקטרוניות גורם לפרכוסים, לאחר שהצטברו אצלו מספר מקרים של התקפים בקרב מעשנים, רובם צעירים

רשויות הבריאות האמריקאיות החלו לבדוק קשר אפשרי בין סיגריות אלקטרוניות והתקפי פרכוס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קשר סיבתי להתקפי פרכוס? סיגריה אלקטרונית (צילום: Shutterstock)

מינהל המזון והתרופות (FDA) הודיע היום (רביעי) כי הוא בוחן 35 דיווחים על פרכוסים בקרב משתמשי סיגריות אלקטרוניות, רובם בקרב צעירים. הרשויות הבהירו כי עדיין לא הוכח קשר סיבתי בין השימוש וההתקפים, אולם הם מודאגים ומבקשים מהציבור לדווח על מקרים נוספים או כל מידע שיש להם בנוגע לסוגיה.

בהצהרה מטעם ה-FDA מסר נציב המינהל ד"ר סקוט גוטליב, שהודיע לפני מספר שבועות על התפטרותו, כי מספר המקרים מצריך "חקירה כדי לבדוק אם יש קשר סיבתי". גוטליב יסיים את תפקידו ביום שישי הקרוב אחרי קרוב לשנתיים בתפקיד, במהלכן פתח לא מעט חזיתות עם יצרניות הסיגריות האלקטרוניות בניסיון לצמצם את צריכתן בקרב בני נוער.

המקרים שנבדקים על ידי ה-FDA החלו ב-2010 ודווחו במהלך השנים למינהל עצמו או למרכזי טיפול בהרעלות ברחבי המדינה. לדברי הרשויות, בתחילת 2018 ולקראת אמצע השנה חלה עלייה ניכרת במספר המקרים. מאחר שהדיווח הוא וולונטרי הוא ככל הנראה לא משקף את המספר האמיתי של המקרים.

 

פופולריות בקרב בני נוער למרות מסוכנותן (צילום: Shutterstock)

הסיגריות האלקטרוניות נחשבות אלטרנטיבה בריאה יותר מסיגריות רגילות מאחר שאינן כוללות שאיפת עשן שמקורו בבעירה אלא אדים של נוזל שחומם, ועל כן כוללים כמות רעלים קטנה יותר. הן נחשבות אמצעי יעיל יחסית לסיוע בהפסקת עישון בקרב מבוגרים אך בשנים האחרונות הפכו מאוד פופולאריות גם בקרב בני נוער. למרות שהן מזיקות פחות מסיגריות רגילות הן עדיין מכילות ניקוטין ולכן ממכרות. התעשיה התפתחה במהירות בשנים האחרונות והרגולציה בתחום לא הספיקה להדביק את צמיחת התחום.

הרעלת ניקוטין יכולה לגרום לפרכוסים ונזק מוחי ובכמויות גדולות, דוגמת בקרב פעוטות שנחשפים לתמיסה מרוכזת של החומר מהסוג בו משתמשים בסיגריות אלקטרוניות, אף עלולה לגרום למוות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE