הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הרשעה ראשונה של הורה בפרשת הונאת הקולג'ים
אחרי המוח ריק זינגר ומאמן הכדורגל מייל רודי מרדית, אב ראשון שקנה לבתו קיצור דרך לקולג' הסכים לעסקת טיעון לאחר ששילם 15 אלף דולר עבור תיקונים לבחינת ה-ACT שלה. לא נמסר באיזו אוניברסיטה היא לומדת

איש עסקים מקליפורניה הפך היום (רביעי) להורה הראשון שמורשע בפרשת הונאת הקולג'ים, לאחר שהסכים לעסקת טיעון במסגרתה יודה בחלקו בפרשה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שילם כסף עבור תיקונים לבחינת הקבלה. סארטוריו (צילום: San Francisco Business Times)

פיטר ז'אן סארטוריו, 53, בעל חברה לייצור מזון ארוז ממנלו פארק, הואשם בכך ששילם 15 אלף דולר במזומן כדי שמישהו יתקן את התשובות של בתו במבחן ה-ACT, אחד ממבחני הקבלה לקולג'. לא פורסם היכן לומדת בתו. הסעיף המדויק בו הוא צפוי להודות לא פורסם ועורכי דינו לא הגיבו לבקשת סוכנות הידיעות AP לתגובה. סארטוריו לא היה היום בבית המשפט ולא נמסר מתי תתבצע ההודאה בפועל.

סארטוריו הוא המורשע השלישי בפרשה, לאחר שעד כה חתמו על עסקאות טיעון בעל חברת הייעוץ ריק זינגר, שנחשב למוח שמאחורי ההונאה, ומאמן נבחרת כדורגל הנשים של אוניברסיטת ייל לשעבר, רודי מרדית'. זינגר שיתף פעולה עם רשויות החקירה הפדרליות לאחר שנתפס ואף סייע "להפיל" מעורבים נוספים בפרשה באמצעות האזנות סתר.

שתי המעורבות המפורסמות ביותר בפרשה, השחקניות לורי לוקלין ופליסיטי הופמן, הגיעו היום יחד עם נאשמים נוספים לשימוע קצר בנושא האישומים נגדם. הדיון התקיים בבוסטון, היכן שהוגש כתב האישום הפדרלי, ועל פי הדיווחים אולם בית המשפט היה עמוס צופים. כל הנאשמים עדיין משוחררים בערבות ובשלב זה הופמן ולוקלין לא מנהלות מגעים לעסקת טיעון.

 

עדיין לא מנהלים מגעים לעסקת טיעון. לוקלין ובעלה בבית המשפט (צילום: AP)

פרשת הונאת הקולג'ים התפוצצה לפני כשלושה שבועות ברעש גדול, הן בשל היקפה חסר התקדים – לא פחות מ-50 כתבי אישום – והן בשל הפרופיל הגבוה של הנאשמים בה, שכוללים פרט ללוקלין והופמן גם אנשי עסקים אמידים ובולטים בתחומם. כל המעורבים מואשמים בסעיפים שונים של מרמה וקשירת קשר שתכליתן הייתה להבטיח את מקומם של ילדיהם בקולג'ים יוקרתיים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE