הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"סכנה מתמדת ונרחבת לארה"ב"
כך הגדיר ראש ה-FBI, כריסטופר ריי, את תנועת העליונות הלבנה - בניגוד לנשיא טראמפ, שאמר שמדובר רק ב"קבוצה קטנה של אנשים עם בעיות רציניות מאד מאד". ריי הבטיח להילחם בתופעה בשני אפיקים

ראש ה-FBI כריסטופר ריי אמר היום (חמישי) כי אידיאולוגיית העליונות הלבנה מייצגת איום "מתמיד" ו"נרחב" על ביטחונה של ארה"ב. בכך חלק ריי על הנשיא דונלד טראמפ, המקפיד להתחמק מן השאלה אם עליונות לבנה מהווה איום גובר בכל פעם שהטרור שלה מכה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחד אומר קבוצה קטנה, השני אומר איום מתמיד ונרחב. ראש ה-FBI כריסטופר ריי עם הנשיא (צילום: NBC)

 

"הסכנה מצד חסידי עליונות לבנה, קיצונות אלימה וסוגים אחרים של קיצונות היא כמובן משמעותית", אמר ריי בשימוע בבית הנבחרים. "ההערכה שלנו היא שמדובר באיום מתמיד ונרחב. אנחנו מתמודדים עמו הן באמצעות כוחות המשימה המשותפים לטרור בהיבט הטרור המקומי, כמו גם באמצעות מחלקת זכויות האזרח שלנו באכיפת חוקים בנוגע לפשעי שנאה".

ריי דיבר גם נגד פשעי שנאה ונשאל על ידי מחוקקים דמוקרטים מה עושה ה-FBI כדי לטפל בפשעי שנאה, ששיעורם עלה במהלך נשיאותו של טראמפ. "אנחנו נחושים שלא לסבול אלימות רוויית שנאה בקהילות שלנו, ולכן אנחנו הולכים לחקור את המקרים האלה באופן תקיף", אמר. ריי הוסיף כי "אמנם חלה עלייה בדיווח על פשעי שנאה, אבל זה לא אומר בהכרח שיותר פשעי שנאה מתרחשים. ייתכן שמאמצי ה-FBI לעודד אנשים לדווח על פשעי שנאה נושאים פרי".

הדברים, כאמור, אינם מתיישבים בדיוק עם דבריו של הנשיא טראמפ, שמינה את ריי ב-2017 במקום ג'יימס קומי, אותו פיטר לדבריו "בגלל העניין הרוסי". טראמפ מרבה להמעיט בחשיבות הטרור הגזעני הלבן ואף שיבח כמה מאלה שצעדו תחת דגלים נאציים וצעקו "יהודים לא יחליפו אותנו" בשארלוטסוויל לפני שנתיים כ"אנשים טובים".

 

"נשיא ארה"ב? חסיד עליונות לבנה? מאיפה לכם רעיון כזה?" ראש סגל הבית הלבן, מיק מאלבייני (צילום: פוקס ניוז)

 

לאחר הטבח בניו זילנד בחודש שעבר, בו הרגו קיצונים 50 מתפללים בשני מסגדים, כשהם משאירים מאחוריהם "מניפסט" שכולו גזענות לבנה, אמר טראמפ שאינו רואה את האידיאולוגיה כאיום עולמי גובר. "זו קבוצה קטנה של אנשים שיש להם בעיות רציניות מאד מאד, נראה לי", אמר אז. לאחר הטבח מצא ראש סגל הבית הלבן, מיק מאלבייני, לנחוץ להבהיר ש"הנשיא אינו תומך בעליונות לבנה".

ארגונים מוסלמיים בארה"ב אמרו לאחר הטבח בניו זילנד, ולאחר תגובתו של הנשיא, שהם יראו בו אחראי לכל עלייה בתקיפות איסלאמופוביות. אומדן של ה-FBI שפורסם אשתקד מצא כי חלה עלייה של 17% בדיווחים על פשעי שנאה ב-2017, לעומת השנה שלפניה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE