הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוב האמריקאים רואים ברשתות החברתיות כגוף שמפלג ומפיץ שקרים
הדעות השליליות שיש לציבור על הרשתות החברתיות, ובייחוד פייסבוק, חסינות מפני שיוך פוליטי או דמוגרפי, כך עולה מסקר חדש. רפובליקנים ודמוקרטים, נשים וגברים - כולם אינם סומכים על הרשתות הללו. למרות העובדה ש-82% רואים בהן כבזבוז זמן, כ-70% העידו על שימוש יומי ברשתות החברתיות. פייסבוק ספגה פגיעה קשה במדד אמון הציבור

לציבור האמריקאי יש דעות שליליות על רשתות חברתיות מקוונות כגון פייסבוק וטוויטר, ורוב גדול סבור שאותן רשתות מפלגות את העם הרבה יותר מאשר מאחדות אותו, כך עולה מסקר חדש שהוכן במשותף ע"י חדשות NBC והעיתון "וול סטריט ג'ורנל".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (פליקר)

 

הסקר בחן את הסוגיה לעומק, לא רק בעניין התוכן ברשתות, ומצא ש-6 מתוך כל 10 תושבי ארה"ב לא סומכים על פייסבוק לשמור על המידע הפרטי שלהם. אך לא הכל שלילי, ורוב הציבור סבור שבאופן כללי, הטכנולוגיה מועילה הרבה יותר ממה שהיא מזיקה, בייחוד בתחום הכלכלי.

ממצא מעניין נוסף הוא שקרוב למחצית מן הנשאלים השיבו שישמחו לראות את הממשל הפדרלי "מפרק את ענקיות הטכנולוגיה כמו אפל, אמזון, גוגל ופייסבוק לעשרות חברות קטנות". מייקה רוברטס, אחד ממחברי הסקר, השיב כי "כל הרשתות החברתיות, אך בייחוד פייסבוק, צריכות להיות מודאגות ממצאי הסקר. בוא נגיד ככה, אם היו מדרגים ב-yelp את הרשתות, רובן היו מקבלות אפס כוכבים", הוא אמר.

57% מן הנשאלים טענו שרשתות חברתיות גורמות לפילוג ואילו רק 35% סברו שהן מביאות לאחדות. 55% טענו שהרשתות החברתיות מפיצות יותר שקרים מחדשות כאשר רק 31% חשבו שהן מסייעות בהפצת חדשות יותר מהפצת שקרים. נתון מעניין, בייחוד בתקופה הפוליטית הנוכחית בארה"ב, הוא ש-61% סבורים שברשתות החברתיות תוקפים שלא בצדק ידוענים ומפיצים שמועות על דמויות ציבוריות, וזאת לעומת 32% שטענו שהרשתות החברתיות גורמות לאותן דמויות ציבוריות להתנהג באחריות יתרה.

82% מן הנשאלים השיבו שרשתות החברתיות הן בזבוז זמן, וזאת לעומת 15% בלבד שראו בהן כ"שוות את הזמן". ולמרות שרבים רואים ברשתות כבזבוז זמן, 69% מן הנשאלים טענו שהם משתמשים ברשתות החברתיות לפחות פעם ביום.

 

פייסבוק ממשיכה להסתבך ולא מצליחה לשים את הצרות מאחוריה (צילום: Shutterstock)

 

דעה שלילית לגבי רשתות חברתיות הפכה לכמעט חסינה מפני דמוגרפיה, שכן כמעט כל קבוצות השיוך (דמוקרטים לעומת רפובליקנים, גברים לעומת נשים, תושבי הערים הגדולות לעומת תושבי האזורים הכפריים) מחזיקים בדעה שלילית לגבי רשתות חברתיות. אולי באופן לא מפתיע, הגיל מהווה את הפקטור המרכזי לגבי הדעה. ככל שהמשיבים היו צעירים יותר, ככה הם ראו ברשתות כמפלגות.

נתון מעניין נוסף הוא מדד האמון שיש לציבור האמריקאי ברשתות החברתיות. כאמור, 60% לא סומכים כלל על פייסבוק כאשר רק 6% טענו שסומכים על החברה "קצת" או "הרבה". על מנת להעניק הקשר לנתון, ראוי לבחון את מדד האמון של מספר גופים נוספים. 28% טענו שלא סומכים על אמזון, 37% לא סומכים על גוגל ואילו 35% לא סומכים על הממשל הפדרלי שישמור על המידע הפרטי שלהם. 74% טענו שהם לא מקבלים את הטענה של פייסבוק שאיסוף המידע האישי מאפשר להם להציע את שירותי האתר בחינם. 

הסקר נעשה בסוף חודש מרץ, כך שלא ניתן היה להרגיש בו את התגובה לפרשה האחרונה של פייסבוק, במסגרתה יתכן שסיסמאות של גולשים נחשפו ע"י דוא"ל שנועד לצרכי אימות בלבד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE