הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אופנוענים הפכו מגרש חניה ל"שדה קרב" - ובסוף עוד ישלמו להם פיצויים
איש לא ייתן את הדין על קרב היריות במגרש החניה של מסעדה בווייקו שבטקסס, ב-2015, בה נהרגו תשעה ונפצעו 20. בנוסף, היות שכתבי האישום בוטלו, האופנוענים תובעים כעת על מעצר שווא

בקרב יריות במגרש החניה של מסעדה בווייקו שבטקסס, נרצחו תשעה בני אדם ו-20 נפצעו. לאחר המערבון הקטן הזה עצרה המשטרה 177 אופנוענים, וחבר מושבעים מורחב הגיש נגדם כתבי אישום בגין פשע מאורגן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זירת האירוע לאחר הקטל (צילום: ג'רי לרסון, AP)

 

אולם אף אדם לא ייתן את הדין על האלימות הרצחנית והמיותרת הזו. כך הודיע התובע הכללי של מחוז מקלנאן בארי ג'ונסון, והפנה אצבע מאשימה לקודמו בתפקידו, אשר לדבריו נכשל בניסיונו להגיש אישומים "שבהם העדויות שניתן להגיש יתמכו בפסק דין של אשם מעבר לספק סביר".

"אינני מאמין שיהיה זה שימוש נאות בשיקול הדעת שלי כתובע מחוזי להמשיך בתביעה שלדעתי מתנהלת בנתיב שגוי שעליו העלה אותה לפני ארבע שנים התובע המחוזי הקודם, ואינני מאמין שיש להמשיך בנתיב הזה", אמר ג'ונסון בהודעה רשמית.

בראיון לעיתון ווייקו טריביון-הראלד כי הוא מבטל את האישומים כדי "לשים קץ לסיוט שאנחנו מתמודדים עמו באן במחוז מאז ה-17 במאי, 2015. "אובדן חיים הוא עניין קשה", אומר ג'ונסון. "אולם אחרי שבחנּו את 24 התיקים שנשארו לנו, זוהי דעתי כתובע המחוזי שלכם שלא יכולנו לתבוע אף אחד מהתיקים האלה ולעמוד בנטל ההוכחה מעבר לספק סביר".

כל כתבי האישום למעט 24 בוטלו כבר לפני שג'ונסון נכנס לתפקידו. נגד ה-24 הנותרים הוגשו כתבי אישום חדשים על התפרעות, אולם על רוב המקרים כבר חלה תקופת התיישנות עד אז. ג'ונסון חשש שכל הרשעה שכן יצליח להשיג יתהפכו בערעור.

 

קיר הנצחה בבר לחללי כנופיית ה"בנדידוס" באירוע (צילום: קלי מקאיברס, NPR)

 

קודמו בתפקיד, אייבל ריינה, אמר לטריביון-הראלד כי הוא חולק על דברי יורשו. "אני לגמרי לא מסכים עם התוצאה הסופית, כמו גם עם מספר אמירות והאשמות בהודעתו של מר ג'ונסון לעיתונות", אמר. "עם זאת, ההחלטה כיצד להמשיך בכל תיק שלפני משרד התובע המחוזי היא שלו בלבד. אני מכבד את העובדה שבוחרי מחוז מקלנאן בחרו במר ג'ונסון לקבל את ההחלטות האלה".

התובעים התקשו להוכיח מי בדיוק אשם במה בהתפרעות הקטלנית משום שזה היה "מצב של שדה קרב", אמר עוזר התובע המחוזי טום נידהאם, בראיון לעיתון אוסטין אמריקן סטייטסמן. "נאספו עשרות אקדחים ומאות כלי נשק קרים. עם ראיות הווידאו והראיות הפורנזיות שבידינו, פשוט אי אפשר לבסס הוכחה מעבר לספק סביר באשר למי ירה את היריות שהרגו אנשים". ארבעה מן ההרוגים נפגעו מיריות שוטרים, על פי דיווחים בכלי תקשורת רבים.

כפי שדיווח ג'ון בורנט מ-NPR בזמנו, המשטרה המקומית ידעה שמתבשלות צרות במסעדת טווין פיקס בין כנופיות אופנוענים יריבות, ביניהן "הקוזקים" ו"הבנדידוס". האופנוענים החלו להתקבץ שם במספרים גדלים והולכים, והתרבו המעצרים על קטטות ואחזקת נשק.

בידי הרשויות היה מידע לפיו ישנו סיכוי גבוה לאלימות באותו יום ראשון - והמידע היה מדויק. בסביבות השעה 12:15 בצהריים, החלה על פי הדיווחים קטטה בשירותים, שהתפשטה לבר ובסופו של דבר נשפכה למגרש החניה, שם תקפו האופנוענים זה את זה באקדחים, סכינים, שרשראות ואלות.

 

היחיד שהגיע לבית משפט - וגם המשפט נגדו בוטל. ג'ייקוב קריזל, חבר כנופיית הבנדידוס (צילום: ג'רי לרסון, AP)

 

רק אחד מהתיקים הגיע בכלל לבית המשפט - זה של ג'ייקוב קריזל, ראש סניף דאלאס של כנופיית ה"בנדידוס". אולם משפטו הסתיים בביטול, מה שהצביע על הקושי שהיה עומד בפני התובעים בכל ניסיון אחר להעמיד לדין את אחד האופנוענים שנעצרו במסעדת טווין פיקס.

מרגע ששופט נבחר, השעה שופט את התיקים הנותרים על מנת שהתובע החדש יוכל לעבור על הטיפול בהם. בהודעתו הסביר ג'ונסון שאינו רוצה לבזבז את כספי משלמי המסים על משפטים שלא יישאו פרי. נכון למאי אשתקד, הוציא המחוז 1.2 מיליון דולר על הוצאות הקשורות לקרב היריות.

למעלה מ-130 אופנוענים הגישו תביעות נגד רשויות העיר והמחוז, בטענה שזכויות האזרח שלהם הופרו. העיתון טריביון-הראלד מדווח כי רבים מהם תובעים ספציפית בשל מעצר שווא. רבים מן ה-177 שנעצרו בילו במעצר במשך שבועות, בערבות של מיליון דולר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE