הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ילד אחד לא חוסן - ו-200 נחשפו למחלה
ילד שהוריו החליטו לא לחסנו, ואשר טייל לאחרונה מחוץ לארה"ב, חזר כשהוא לוקה במחלה המסוכנת. במהלך הטיפול שקיבל בבית החולים של UC דייויס, הוא חשף 200 אחרים לנגיף. אם מי מהם לא מחוסנים - הם בסכנה

המרכז הרפואי באוניברסיטת קליפורניה בדייויס, שבצפון קליפורניה, שלח הודעת אזהרה ל-200 בני אדם, והודיע להם כי ייתכן שהם נחשפו לחצבת על ידי חולה מסוים בבית החולים. במכתב נאמר כי החולה אושפז וטופל נגד חצבת בחודש מרץ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כל-כך ניתן למניעה

 

דין בלומברג, ראש מחלקת מחלות ילדים מידבקות, אמר כי בית החולים "נקט באמצעי הזהירות המתאימים באזורים בהם ביקר החולה" וכי לא היו בבית החולים מקרי חצבת נוספים. במכתב הזהיר בית החולים כי ייתכן שאירעה חשיפה בחדר ההמתנה.

מקבלי המכתב נדרשים ליידע את רופא המשפחה שלהם ושל ילדיהם בנוגע לחשיפה אפשרית זו כדי לדון בסיכון האפשרי להידבקות, היסטוריית החיסונים שלהם וכל שאלה אחרת שעשויה להיות להם". חולה החצבת היה ילד לא-מחוסן אשר טייל מחוץ לארה"ב לאחרונה.

נגיף החצבת יכול לחיות באוויר במשך שנתיים לאחר שיצא מגופו של חולה (באמצעות שיעול או עיטוש, לדוגמא). התסמינים אינם מתחילים להופיע עד 7-14 יום מרגע החשיפה - ואינם מופיעים כלל אם הנחשפ\ת חוסנו, כמובן.

 

ודאו שאתם וילדיכם מחוסנים (צילום: Shutterstock.com)

 

התסמינים כוללי חום גבוה, שיעול, נזלת, עיניים אדומות ודומעות ופריחה עם נקודות אדומות. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) עוקב כרגע אחרי שש התפרצויות ברחבי ארה"ב. החמורה שבהן היא במחוז רוקלנד שבניו יורק, שם הכריזו על מצב חירום לאחר 157 מקרים מאומתים של חצבת, ואסרו על ילדים לא-מחוסנים להימצא במקומות ציבוריים. ההתפרצות שם מיוחסת לקהילה חרדית שחבריה אינם נוהגים לחסן את ילדיהם.

על פי ה-CDC, היו 387 מקרי חצבת מאומתים בארה"ב מהאחד בינואר עד ה-15 במרץ השנה - יותר מאשר בכל השנה שעברה והמספר השני בגובהו מאז הוכרזה המחלה כמוכחדת בשנת 2000 (הגדרה שאינה אבסולוטית אלא מעשית, כשמקרים בודדים של הידבקות יתרחשו בכל שנה משום שיש כאלה שמנועים רפואית מלהתחסן, אולם המספרים של השנים האחרונות הם הרבה מעבר לכך).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE