הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר התאונות הקטלניות: בואינג חותכת את קצב הייצור
על פי הודעת החברה נראה שגם היא מבינה שמטוסיה לא ימריאו בקרוב. בארצות הברית חוששים שקרקוע המטוסים יימשך לפחות חודשיים, במקרה הטוב

חברת בואינג הודיעה שלשום (שישי) כי היא מתכננת לצמצם את ייצר מטוסי ה-737 החודשי שלה בכעשרים אחוזים בעקבות שתי התאונות הקטלניות שהתרחשו בחצי השנה האחרונה. בכך אותתה החברה כי היא צופה שרשויות התעופה ברחבי העולם לא יאשרו את המראת המטוסים האלה מחדש בזמן הקרוב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דגם של מטוס בואינג 737 מקס במשרדי החברה (צילום: Shutterstock)

משלוחי המטוס הנמכר ביותר של בואינג הוקפאו לאחר שבכל העולם נאסר על השימוש בהם לאחר התרסקות טיסת אתיופיאן איירליינס ב-10 במרץ ומותם של 157 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו בו.

מערך ייצור המטוסים מצטמם ל-42 מטוסים בחודש בלבד, לעומת 52 מטוסים בחודש. כך הודיעה החברה, בלי לתת תאריך יעד להגברת הייצור מחדש. רשויות תעופה בארצות הברית הודיעו כי הן חוששות שהמטוסים לא ימריאו שוב בחודשיים הקרובים לפחות, וייתכן כי תקופה זו תימשך הרבה מעבר לכך.

התאונה הקטלנית של טיסת אתיופיאן איירליינס וזו של ליון אייר באינדונזיה, בה נהרגו 189 נוסעים ואנשי צוות בחודש אוקטובר, הותירה את יצרנית המטוסים הגדולה בעולם במשבר. מנכ"ל החברה דניס מילנברג אמר ביום שישי כי החברה מה שרשרת האירועים שקדמה להתרסקות שתי הטיסות - הפעלה בשוגג של מערכת הייצוב האוטומטית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE