הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא צריך את אריות הים: כוחות הביטחון האוגנדים שחררו את התיירת האמריקאית ומדריכה
קימברלי-סו אנדיקוט מדרום קליפורניה ומדריך הספארי שלה נחטפו באיומי רובים ביום שלישי האחרון. החוטפים דרשו כופר של חצי מיליון דולר, אבל במקום זה קיבלו פשיטה מוצלחת של משטרת אוגנדה שחילצה את השניים

התיירת האמריקאית קימברלי סו אנדיקוט ומדריך הספארי שלה שוחררו ימים ספורים לאחר שחבורת גברים חטפה אותם באיומי אקדח בפארק הלאומי קווין אליזבת' באוגנדה ודרשו כופר עצום תמורת שחרורם בשלום. כך הודיעו הרשויות במדינה האפריקנית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הגרסה האוגנדית של "אריות הים" הספיקה כדי לשחרר אותם. התיירת והמדריך, בריאים ושלמים (צילום: CBS)

 

"אנדיקוט והנהג, ז'אן פול מירנז' רמזו, שוחררו מידי חוטפיהם והם בריאים ושלמים", הודיעה משטרת אוגנדה בטוויטר הבוקר (ראשון). החוטפים השתמשו בטלפון הנייד של אנדיקוט כדי לדרוש כופר של 500 אלף דולר תמורת החזרת השניים בשלום, אולם הכסף ככל הנראה לא שולם.

"המשטרה וארגוני הביטחון האחרים הצילו היום את הגב' קימברלי סו, תיירת אמריקאית, יחד עם המדריך שלה שנחטפו בעודם במסע ספארי של ערב בפארק הלאומי קווין אליזבת'. השניים בריאים ושלמים ונמצאים בידי כוח הביטחון המשותף", נאמר בהודעת משטרת אוגנדה. רשות הבר של אוגנדה אישרה אף היא את דבר החילוץ והבטיחה לעולם ש"זה היה מקרה בודד וחד-פעמי. הפארקים הלאומיים שלנו היו והנם בטוחים לביקורים".

אנדיקוט - העובדת במכון יופי בקוסטה מסה שבדרום קליפורניה - רמזו ושני תיירים אחרים היו ברכב יחד עם המדריך בין 6-7 בערב ביום שלישי שעבר כשארבעה גברים עצרו אותם באיומי רובים. הגברים לקחו את המדריך רמזו ואת התיירת אנדיקוט והשאירו את שני התיירים האחרים לנפשם. אלה יצרו קשר עם הנהלת הפארק ונלקחו למקום מבטחים.

 

"מקרה מבודד וחד פעמי", מבטיחים באוגנדה. וליתר ביטחון - גם לאריות אין להתקרב

 

ביום החטיפה הצהיר שר החוץ, מייק פומפאו, כי ממשלת ארה"ב לא תשלם כופר, משום שהדבר רק יוביל לחטיפות אחרות. "אנא זכרו שכל תשלום לטרוריסט או משטר טרוריסטי נותן להם כסף כדי שהם יוכלו לחטוף עוד מאנשינו", אמר פומפאו באירוע בו נאם. "אפילו תשלום קטן לארגון, נאמר באפריקה, יכול לאפשר את הריגתם או חטיפתם של עשרות אם לא מאות אחרים, כולל אמריקאים וזרים אחרים באזור".

בן דודה של התיירת החטופה, ריץ' אנדיקוט, קרא לממשלת ארה"ב להתערב ולנקוט בכל אמצעי שיידרש, כולל שליחת יחידת הקומנדו "אריות הים" לאוגנדה. "שמעתי את מזכיר המדינה אומר שאנחנו לא משלמים כופר. בסדר. אין בעיה", אמר אנדיקוט לסוכנות הידיעות AP. "אז תשלחו את אריות הים. תעלו אותם על מטוס ותצילו אותה. אל תשלמו כופר, אני בסדר עם זה, אבל הוא לא אמר שום דבר מהדברים האלה, ואולי הם עושים את זה, מי יודע".

בסופו של דבר הספיקו כישוריהם של אנשי הביטחון המקומיים להציל את אנדיקוט ואת המדריך המקומי שלה. חברי משפחה סיפרו כי אנדיקוט טיפחה במשך כל חייה חלום לנסוע לאפריקה כדי לצאת לספארי ולראות את הגורילות באזור מחייתן הטבעי. "אני בטוח שהיא חשבה שהיא בטוחה", אמר אחד מהם. "אני לא יכול לדמיין מה עובר לה בראש כרגע".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE