הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: השרה לביטחון המולדת אולצה לעזוב את תפקידה
הנשיא האשים את קירסטן נילסן במצב הקשה בגבולות וביד לא קשה מספיק מול גלי המהגרים. "המדינה שלנו מלאה!" צייץ הנשיא לאחר שהודיע על עזיבתה של השרה

השרה לביטחון הפנים קירסטן נילסן אולצה לעזוב את תפקידה, כך עולה מכמה דיווחים בפרשת העזיבה האחרונה של חבר בצוות הממשל של הנשיא דונלד טראמפ. על פי דיווח בבלומברג, הנשיא נפגש אמש (ראשון) עם נילסן ודרש ממנה להתפטר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השרה העוזבת, קירסטן נילסן (צילום: Shutterstock)

גורם בכיר לשעבר בבית הלבן אמר לניו יורק פוסט כי "אין ספק" שהיא נדחקה מהתפקיד, אותו החזיקה מאז דצמבר 2017. על פי הוושינגטון פוסט, טראמפ היה מתוסכל מאוד מכמות המהגרים המגיעים לגבולות ארצות הברית ממרכז אמריקה, וממספר מבקשי המקלט הרבים. הוא הטיל את האחריות על המצב על נילסן.

טראמפ כבר רמז שהוא רוצה אנשים קשוחים יותר שיטפלו במשבר המהגרים. בשבוע שעבר, משך הנשיא את מועמדותו של רונלד ויטיאלו, שהוביל את מאמצי המשטר נגד המהגרים בטענה ש"אנחנו רוצים כיוון חזק יותר".

נילסן לא עודכנה בהחלטת הנשיא ולא הסכימה לה. כאשר ידעה שהיא על קרח דק, נילסן הייתה אתמול בבית הלבן עם תחושה שהיא הולכת להיות מפוטרת. אתמול בלילה, לאחר שהודיע בטוויטר כי נילסן "תעזוב את תפקידה", טראמפ המשיך להתלונן ברשת החברתית על גלי ההגירה שמגיעים לארצות הברית.

"מקסיקו חייבת לטפל בכל הלא חוקיים ולא לאפשר להם לצעוד לארצות הברית, או שלא תהיה לנו ברירה אחרת אלא לסגור את הגבול, או להעלות מכסי מגן" כתב טראמפ, "המדינה שלנו מלאה!".

 

האשים את השרה במשבר הגבול עם מקסיקו. הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

בשבוע שעבר עצרו סוכני משמר ההגירה ואכיפת המכס (ICE) יותר מ-280 עובדים בחברת תקשורת בכירה בעיר אלן (Allen), פרבר צפוני של העיר דאלאס, במה שהוגדר כפשיטה הגדולה ביותר על בית עסק מזה עשור. הפשיטה נערכה ביום רביעי האחרון, במשרדי חברת CVE Technology Group, כמו גם על ארבעה בתי עסק הקשורים אל אותו תאגיד.

"החקירה עדיין בעיצומה, אך אנחנו יכולים לספר כי מדובר במבצע הגדול ביותר בעשר השנים האחרונות", מסרה קטרינה ברגר, הסוכנת הבכירה של ICE בדאלאס. היא הוסיפה כי החקירה החלה מוקדם יותר במהלך חודש ינואר, אז התקבל מידע כי החברה מעסיקה ביודעין, שוהים לא חוקיים כאשר חלקם נושאים עימם תעודות זיהוי מזויפות.

 

שוטרי ICE עוברים תדרוך אחרון לפני הפשיטה (צילום: ICE)

אחת העובדות שנעצרה בפרשה סיפרה שהחלה לעבוד בחברה לפני כחמש שנים, אז הגיעה לארצות הברית. לדבריה, היא שוחררה בתנאי שתופיע לשימוע בבית משפט בחודש הבא. "הרגע הקשה מכל היה כאשר האוטובוס אליו הועלינו, החל בנסיעתו לעבר מתקן הכליאה, תחילה הייתה שתיקה ארוכה ומיד לאחר מכן, אנשים החלו לבכות", היא סיכמה ואמרה כי כעת בכוונתה לעזוב את ארה"ב ולשוב למדינתה.

רשויות ההגירה החלו לבצע פשיטות רחבות-היקף כגון זו בתקופת כהונת הנשיא טראמפ, בדומה לפשיטות שהיו שכיחות גם בעת כהונת הנשיא בוש הבן. לעומתם, הנשיא לשעבר אובמה הורה לרשויות ההגירה שלא לבצע מבצעים מסוג זה. לדברי בכירים בממשל טראמפ, הפשיטות מתנהלות כדי לתפוס עובדים ומעסיקים כאחד, אך נתונים רשמיים שפורסמו ע"י ICE מראים שדווקא העובדים הם היעד המרכזי של סוכני ההגירה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE