הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"קיבל השראה מדאע"ש": סוכל ניסיון לבצע פיגוע דריסה באזור וושינגטון די. סי.
החקירה החלה רק לאחר שמשאית U-Haul נגנבה, והיא הובילה למעצרו של תושב מרילנד בן 28 אשר "הביע את שנאתו כלפי כל מי שאינו מוסלמי". על פי החשד, הוא רצה לשחזר את פיגוע הדריסה הקשה בניס שאירע לפני שלוש שנים. תחילה ניגש לנמה"ת המרכזי של וושינגטון די. סי., אך חשש שייעצר בידי האבטחה ועל כן מצא מטרה חלופית

רונדל הנרי בן ה-28, תושב העיירה ג'רמנטאון (Germantown) שבמרילנד, הואשם בכך שתכנן לבצע פיגוע דריסה באמצעות משאית, ב-National Harbor, אתר התיירות הממוקם בפאתי וושינגטון די. סי., כך הודיע מוקדם יותר היום (שני) משרד המשפטים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נמה"ת וושינגטון דאלס. האבטחה הניאה אותו מביצוע הפיגוע (צילום: Shutterstock / משרד המשפטים)

 

באופן רשמי, הנרי הואשם בחציית גבולות של מדינה עם מכונית גנובה, אך מסתמן שיואשם בהרבה מעבר לכך. לחוקריו סיפר שקיבל השראה מארגון הטרור דאע"ש כאשר גנב את משאית ה-U-Haul. הוא אף פיטר בפני החוקרים את האירוע הספציפי שממנו קיבל את ההשראה והצביע על פיגוע הדריסה שאירע בניס שבצרפת ביום הסטיליה (14 ביולי) ב-2016. באירוע זה נסע מחבל מדאע"ש במשאית השוקלת 19 טונות ודהר לעבר הנוכחים, דבר שהוביל למותם של 86 בני אדם ופציעתם של מאות נוספים.

 

 

בהודעת משרד המשפטים הוסבר שהנרי "הביע את שנאתו כלפי כל מי שאינו מוסלמי", והוא אף קיבל השראה מסרטי התעמולה של ארגון הטרור. "הוא היה מהנדס תוכנה במקצועו ולא ידע דבר על חומר נפץ או כלי נשק. אך הוא ידע לנהוג והכיר את פיגוע הדריסה בניס. לכן החליט הנאשם לעשות שימוש במה שנמצא ברשותו ולבצע פיגוע דריסה אל תוך קהל של חפים מפשע", נמסר מהתביעה הפדרלית בתיק.

 

פיגוע הדריסה בניס נתן להנרי השראה (צילום: Getty Images)

 

למעשה, החקירה החלה רק לפני כשבועיים לאחר שהמשטרה באלכסנדריה (וירג'יניה) קיבלה דיווח על משאית U-Haul שכורה שנגנבה מחניון של מרכז קניות. הנרי השאיר את מכוניתו האישית, BMW, במרכז הקניות - דבר שאיפשר לחוקרים לקשר בינו לבין המשאית הגנובה. למחרת היום המשאית אותרה באתר התיירות National Harbor הסמוך. מבט במצלמות האבטחה העיד על כך שהנרי נהג במשאית והשאיר אותה שם.

 

נמה"ת וושינגטון דאלס. האבטחה הניאה אותו מביצוע הפיגוע (צילום: Shutterstock)

 

עוד קודם לכן, הנרי נסע במשאית הגנובה והגיע לנמל התעופה הבינלאומי וושינגטון דאלס במטרה "לפגוע בכופרים", אך מערך האבטחה הכבד של המקום הניא אותו, כך על פי משרד המשפטים. "לא מדובר בחקירה סמויה", אמרו אנשי משרד המשפטים, "אלא רק בשיתוף פעולה מצוין של רשויות החוק ברמה הפדרלית, מדינית ומקומית".

מחר יובא הנרי בפני שופט פדרלי במרילנד, שם יתקיים השימוע הראשוני בעניינו. "נמשיך לאסוף ראיות ולבחן ראיות שברשותהנו", סיכם רוברט הור, תובע פדרלי במרילנד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE