הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הצפת המידווסט מחריפה את במחירי הדלק בקליפורניה
בפעם הראשונה מאז 2012, מחירי הדלק המומצעים במדינת הזהב צפויים לחצות את רף 4 הדולר. הצפות במדינות המידווסט פגעו בתשתיות, דבר שבתמורה עצר כמעט לחלוטין את אספקת אתנול, שעל פי חוק חייב להיות מעורבב בבנזין שנמכר בארה"ב

ההצפות שפקדו את מדינות המידווסט (מערבית לאוהיו, צפונית לקנזס ומזרחית לנברסקה) במהלך מרץ גרמו לפגיעה בתעשיית האתנול המקומית, דבר שבאופן עקיף מוביל לעליית מחירי הדלק במדינות שני החופים, בייחוד בקליפורניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחירי הדלק בקליפורניה צפויים לחצות את רף ארבעת הדולר, לראשונה מאז 2012 (אילוסטרציה: Shutterstock)

 

כמויות המים הגדולות גרמו לנזק רב באזור, בעיקר לתשתיות כמו חשמל, כבישים ומסילות רכבת. כתוצאה מכך, ישנו מחסור בדלקים ויתכן שמחיר הדלק בקליפורניה יחצה את רף ארבעת הדולר בפעם הראשונה מזה חמש שנים, כך על פי האתר GasBuddy.

עוד לפני ההצפות במידווסט, תעשיית האתנול נאלצה להתמודד עם היצע גבוה וביקוש נמוך. כעת נוצר מצב שרוב המלאי הזמין של אתנול תקוע באזור שיקגו ואינו יכול להיות מועבר לחוף המערבי או המזרחי. בעיית המסילות גם מעכבת את העברת חומרי הגלם להמשך הייצור של אתנול.

העברת האתנול הוא צעד קריטי מכיוון שהחוק בארה"ב מחייב למהול אתנול בבנזין כדי להקטין את פליטת גזי החממה. הפגיעה בתעשיית האתנול עלולה להיות גדולה עוד יותר, שכן בחופי ארה"ב התחיל לייבא כמות גדולה יותר של הדלק מברזיל (המתחרה העיקרית של ארה"ב בתעשייה זו).

מחיר האתנול ממשיך לרדת, והשבוע הוא נקבע על 1.29 דולר לגלון. מדובר בשבוע השמיני ברציפות שבו המחיר יורד, הרצף הארוך ביותר מזה שנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE