הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זה לקח שבועיים: מגיפת החצבת הגיעה לעיר ניו יורק
לפני שבועיים הוכרז מצב חירום במחוז רוקלנד, 35 מייל מצפון לעיר, בשל התפרצות חצבת של 151 מקרים. כעת נמצאו עשרות מקרים חדשים בוויליאמסבורג שבברוקלין וראש העירייה הכריז על מצב חירום בשכונה

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, הכריז היום (שלישי) על מצב חירום בריאותי ציבורי בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין, בשל התפרצות חצבת, בעיקר בקרב הקהילה החרדית הגדולה במקום. "יש לנו כעת מצב שבו ילדים נמצאים בסכנה", אמר דה בלאזיו במסיבת עיתונאים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נו, יידן? מה יהיה? אתם עושים לנו בושות, אחים שלנו. תפסיקו, בבקשה (אילוסטרציה: בן קרול, Getty/Shutterstock)

 

התפרצות החצבת, הגרועה בעיר מאז 1991 (כמעט עשור לפני שהמחלה הוכרזה כמוכחדת בארה"ב), הוביל להכרזת מצב החירום בשכונה, במסגרתו לא יורשו ילדים לא מחוסנים להגיע לבתי הספר ולמעונות היום, אמר ראש העירייה.

"אנשים שיפרו את ההוראה שלנו להתחסן נגד חצבת יקבלו זימון ועשויים להיקנס באלף דולר לכל מקרה", הזהיר נציב הבריאות וההיגיינה הנפשית אוקזיריס ברבוט בציוץ בטוויטר. כפי שדיווחנו לפני כשבועיים, צעד דומה ואף חמור יותר ננקט 35 מייל צפונית לעיר ניו יורק, במחוז רוקלנד, שם נרשמו כ-40% מכלל מקרי החצבת החדשים ב-2019 - וגם שם, בעיקר בקרב המובלעת החרדית במחוז.

בצעד במחוז רוקלנד הורחקו ילדים לא-מחוסנים מכל מקום ציבורי. לא רק בתי ספר ומעונות, אלא גם תחבורה ציבורית, מרכזי קניות, מרכזי בידור וכיו"ב. עם זאת, במחוז רוקלנד לא איימו בקנס על מי שלא יתחסן, אלא רק על מי שיביא ילד לא מחוסן למקום ציבורי.

 

רוצים שהילד שלכם ייראה ככה? לא? אז תחסנו אותו, בבקשה (צילום: DW)

 

חצבת היא מחלה מידבקת ביותר, הפוגעת בקרוב ל-90 אחוזים מן האנשים הלא-מחוסנים הנחשפים אליה. הנגיף יכול לחיות באוויר במשך שעתיים תמימות לאחר שאדם הנגוע במחלה משתעל או מתעטש - מה שאומר שאפשר להידבק מאדם מבלי לבוא איתו או איתה במגע כלל. אנשים יכולים לשאת את המחלה במשך ימים בטרם יופיעו תסמינים כמו חום, נזלת או פריחה.

החצבת מסוכנת במיוחד לילדים קטנים. היא עלולה להוביל לדלקת ריאות, בצקת מוחית ואפילו למוות. ה-CDC ממליץ שילדים יקבלו את המנה הראשונה של החיסון בין הגילאים 12-15 חודשים, ומנה שנייה בין הגילאים 4-6 שנים.

על פי ה-CDC, התפרצויות החצבת הנוכחיות קשורות ברובן לאנשים המטיילים מחוץ לגבולות ארה"ב, למדינות כמו אוקראינה ולבושתנו גם ישראל, בהן יש התפרצויות גדולות של המחלה. היא מתפשטת במהירות בקרב קהילות חרדיות הדוקות, בהן אנשים רבים בוחרים שלא לחסן את ילדיהם. במחוז רוקלנד התרבו לאחרונה המובלעות החרדיות. אנא, התחסנו וחסנו את ילדיכם. יש מספיק צרות שאין לנו איך להימנע מהן - מזו יש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE