הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בשורה לצרכן או הולכת שולל? גלישת 5G יצאה לדרך במספר ערים בארה"ב
לאחר שנים ארוכות של המתנה, השבוע הושק באופן רשמי הטכנולוגיה שמאפשרת לגלוש במהירות מירבית של הגבוהה פי 20 מהקיים כיום. בשלב זה מדובר בתהליך מסורבל, שכן הטכנולוגיה זמינה רק באזורים מסוימים בתוך מספר מצומצם של ערים, ונדרש מתאם מיוחד. עם זאת, ניתן לגלוש במהירויות הגבוהות באמצעות ראוטר ביתי שהושק בצורה רחבה יותר

טכנולוגיית 5G מאפשרת גלישה מהירה ביותר והיא זמינה כבר עתה בארצות הברית. עם זאת, עליכם להחזיק במכשיר התומך בטכנולוגיה, להיות מינויים ברשת שמפעילה את את ה-5G ולהיות בתוך הטווח הגיאוגרפי הנדרש בשלב ראשוני זה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

באופן עקרוני, מהירות הגלישה המירבית גדולה פי 20 ברשת 5G לעומת קודמה, 4G. בעזרת שידרוג זה ניתן להעביר תוכן בסטרימינג בצורה חלקה יותר, ויש הטוענים שניתן להשתמש בטכנולוגיה כדי לשפר את התשתיות לכלי רכב אוטונומיים.

כאמור, מדובר בשלב ראשוני מאוד בפריסת הרשת בארצות הברית, תהליך שצפוי לתפוס תאוצה לקראת השנה הבאה. כרגע ניתן לגלוש במהירויות של 5G אך ורק בוורייזון ו-AT&T. גם טי-מובייל וספרינט, שצפויות להתמזג לחברה אחת, ישיקו את השירות, אך הדבר לא צפוי לקרות במהלך השנה הנוכחית.

בשבוע שעבר השיקה ורייזון את הטכנולוגיה החדשה בשיקגו ומיניאפוליס (מינסוטה), אך בשלב זה היא זמינה אך ורק במקומות מסוימים. כך למשל, בשיקגו היא זמינה בתחנת הרכבת יוניון סטיישן, מגדל ויליס (לשעבר מגדל סירס) ומילניום פארק. כדי לעשות שימוש ב-5G, תצטרכו להוסיף מתאם מיוחד למכשיר הטלפון. עד סוף השנה, הטכנולוגיה תושק ב-30 ערים נוספות ברחבי ארצות הברית, וסדרת הסמארטפונים החדשים שיצאו בחודשים הקרובים אמורים להכיל מתאם פנימי. שירותי גלישה במהירות 5G בנתבים (ראוטר) ביתיים זמין כבר עתה בורייזון, אך רק ביוסטון, אינדיאנפוליס, לוס אנג'לס וסקרמנטו.

AT&T גם עושה שימוש בטכנולוגיה, אך הוא זמין כרגע רק בנתב ביתי (Netgear Nighthawk 5G) ולא באף סמארטפון. בין הערים שבהם ניתן להשיג את הראוטר ניתן למצוא את לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, סן דייגו, סן חוזה, אטלנטה, דאלאס, יוסטון ואורלנדו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE