הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אכזבה עצומה: החללית "בראשית" התרסקה על הירח
מיליוני בני אדם ברחבי העולם ציפו בקוצר רוח להגעת החללית לירח, אולם הקשר נותק זמן קצר לפני הנחיתה המתוכננת והחללית התרסקה

 

אכזבה עצומה לפרויקט החלל הישראל לאחר הדיווחים המסתמנים על כשלונה של החללית "בראשית" בניסיונה לנחות על הירח והתרסקותה כתוצאה מכך. במנועה הראשי של החללית הלא-מאוישת אירעה תקלה, וכתוצאה "בראשית" נפלה לפני הקרקע מגובה רב יותר מן החמישה מטרים האחרונים אותם תוכננה לעבור ללא כוח הבלימה של המנוע, התרסקה על פני הירח והקשר עמה אבד. 

עם זאת, בעצם כניסתה של בראשית למסלול סביב הירח, היא הכניסה את ישראל ותעשיית האוויר-חלל שלה למועדון יוקרתי מאד - רק שש מדינות נוספות רשמו את ההישג הזה קודם, וישראל היתה בסך הכל המדינה הרביעית בעולם (אחרי ארה"ב, רוסיה וסין) המנסה בכלל להנחית רכב על הלוויין של כדור הארץ.

זו הסיבה שלמרות הכישלון הצורב בצעד הסופי, הדגישו נשיא המדינה וראש הממשלה גם את גודל ההישג הטכנולוגי. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתפנה מדיוני הקואליציה לאחר ניצחונו בבחירות שלשום, הבטיח לכאורה שתוך שנתיים, שלוש לכל היותר, יתבצע ניסוי נוסף לנחות בהצלחה עם דגל ישראל על הירח - וגם יצליח. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מוקדם יותר. ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, אמר עם הגעתו למרכזי SpaceIL ביהוד כי "היום זה גאווה ושמחה. חללית ישראלית עומדת להגיע לירח ואני מקווה שהיא תנחת בהצלחה. זה צעד חשוב לאנושות וצעד ענק למדינת ישראל. אנחנו על המפה של הירח".

הקשר עם החללית נותק בגובה נמוך מעל הירח והחללית לא הצליחה לנחות כפי שהיה מתוכנן.

 

 

 

כזכור, בראשית שוגרה מקייפ קנאברל שבפלורידה, על כן שיגור של חברת SpaceX ורקטת פלקון 9, כמטען משני לצד שני לוויינים שהועלו למסלול סביב כדור הארץ.

הנחתת תשאיר על פני הירח קפסולת זמן הכוללת מאגר מידע של מאות קבצים דיגיטליים, מפרטים על עמותת SpaceIL, רכב החלל והצוות שהטיס אותו, עד סמלים לאומיים, תרבותיים וחומרים שנאספו מן הציבור הרחב במשך שנות תכנון המבצע. בראשית אינה צפויה לשוב לכדור הארץ.

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE