הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אנטישמים מפיצים שנאה בפייסבוק - שנדרשת על ידי המדינה להתערב
במחוז אושן שבדרום ניו ג'רזי - שם שוכנת ישיבת לייקווד המפורסמת - קמה תנועה אנטישמית, עם עמוד פייסבוק ורבבת מנויים, שמפיצה שנאה קשה במסווה של דאגה לקהילה. בכירי ניו ג'רזי דורשים מהרשת החברתית לבדוק את העמוד ולשקול פעולה נגדו

הרשויות בניו ג'רזי מבקשות מפייסבוק לבדוק עמוד שלדעתם מהווה סכנה לקהילה היהודית הגדולה בעיירה לייקווד, משכנה של הישיבה המפורסמת "בית מדרש גבוה". העיתון המקומי "אסבורי פארק פרס" דיווח כי התובע הכללי של ניו ג'רזי גורביר ס. גרואל אמר כי העמוד “Rise Up Ocean County” מלא בהערות מלאות שנאה שעלולות להסלים לאלימות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כאן האתר הסאטירי לועג לאנטישמים, שטוענים גם שהיהודים לא עוזרים לקהילה- וגם מתלוננים כשהם משתפים פעולה עם המשטרה ואוספים למענה תרומות (צילום: פייסבוק)

 

העמוד, שנוצר בשנה שעברה, "משתמש בבעיות אמיתיות בקהילה היהודית כדי להפיץ שנאה ליהודים. זה פחות או יותר כל מה שהם עושים", על פי עמוד סאטירי שהוקם כדי להבהיר את הטריקים האנטישמיים שהאתר המקורי משתמש בו ולהגחיך אותם. 80% מהפוסטים שם הם על יהודים, ו-99% מאלה שליליים. די ברור מה קורה כאן", כותבים מפעילי האתר הסאטירי, שקרוי אף הוא "רייז אפ אושן קאונטי" - אבל הלוגו שלו הוא ידיים עטופות רצועות תפילין, מושטות מעלה. (הלוגו של אתר השנאה הוא רק שם על רקע שחור-לבן מאיים).

"לעתים קרובות מדי ראינו כיצד אמירות מלאות שנאה יכולות להסלים למעשים", אמר התובע הכללי למקומון. "מחלקת זכויות האזרח שלנו נחושה להילחם בגל השנאה הגואה הזה, ואנחנו נמשיך לנקוט בפעולות יזומות כדי להפוך את ניו ג'רזי למקום מכיל יותר עבור אנשים מכל רקע ודת".

 

"בית מדרש גבוה", או בכינוי העממי "ישיבת לייקווד" - אחד המוסדות התורניים הגדולים והמובילים בעולם. בישיבה לבדה כמעט 7,000 תלמידים (צילום: ויקימדיה)

 

גרואל ובכירים אחרים במדינה שלחו לפייסבוק מכתב בו הם מבקשים כי ענקית המדיה החברתית תבדוק את העמוד ותשקול פעולה בנוגע אליו. בין החתומים היו מנהלת מחלקת רייצ'ל וויינר אפטר. היא אמרה לעיתון ג'ואיש וויס כי בכירי ניו ג'רזי אינם מבקשים מפייסבוק פעולה ספציפית, אלא רק לוודא שמשהו נעשה כדי להגן על יהודי האזור.

 

זה לא נשאר בפייסבוק. גרפיטי בעיירה לייקווד, סמוך לישיבה (צילום: 

 

בין הפוסטים שהועלו בעמוד הנדון יש אמירות כמו "אנחנו צריכים להיפטר מהם כמו שהיטלר עשה" או "מלחמת הכנופיות התחילה. המאק11 שלי טעון". לעמוד כעשרת אלפים מנויים, וזהות מפעיליו אינה ידועה. לייקווד, כאמור, היא אחד המרכזים התורניים הגדולים בארה"ב, והישיבה המפורסמת "בית מדרש גבוה", שייסד הרב אהרון קוטלר, היא אחת הגדולות בעולם. עם זאת, גם חלק מהקהילה החרדית הגדולה הסובבת את הישיבה תורמת בהתעקשותה להימנע מחיסונים למגיפת החצבת - ומספקת לאנטישמים דלק נוסף להשמצותיה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE