הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשת המסעדות ביקשה להרחיב את פעילותה, שני שדות תעופה סירבו בתוקף
בתוך שבועיים צ'יק פילה נאלצה לוותר על סניפים בנמלי תעופה בטקסס וניו יורק בשל התנגדות של פוליטיקאים מקומיים. מועצת עיריית סן אנטוניו הצביעה בעד סילוק הרשת, דבר שעורר את זעמו של התובע הכללי של המדינה. במקביל, בבאפלו החליטו לבטל את הפתיחה המתוכננת של סניף בשל התבטאויות הומופוביות של בעליה

רשת המסעדות "צ'יק פילה" ממשיכה להיפגע כלכלית בשל התבטאויות מעוררות מחלוקת של ראשיה, והפעם מדובר בשני חוזים להפעלת סניף בשני שדות תעופה מרכזיים בניו יורק וטקסס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחד מסניפי הרשת בנמל תעופה (צילום: צ'יק פילה)

 

כזכור, החברה זכתה לביקורת נוקבת בשל התרומות שלה לארגונים הומופובים ומנכ"ל הרשת, דן קאת'י, התבטא באופן פומבי כנגד נישואים חד מיניים. כעת תיאלץ הרשת, שסוגרת את כל סניפיה במהלך ימי ראשון מסיבות דתיות, לסגור את הסניף שבנמל התעופה הבינלאומי של סן אנטוניו לאחר שמועצת העיר הצביעה בעד הדחתה וסיום מוקדם של חוזה ההפעלה.

רוברטו טרווינו, חבר במועצת העיר של סן אנטוניו, הגיב להחלטה ואמר כי מדובר בתגובה לאפליה של הרשת, אך ראש העיר רון נירנברג דווקא טען שההחלטה התקבלה מכיוון שהרשת "מפספסת הכנסה במהלך ימי ראשון כשהיא סגורה". התובע הכללי הרפובליקני של המדינה, קן פקסטון, פתח בחקירת הסגירה בטענה שמדובר ב"הפרה של חופש הדת".

שבוע ימים לאחר ההחלטה בדרום טקסס, בצפון ניו יורק פעלו באופן דומה. רשת צ'יק פילה הייתה אמורה לפתוח סניף בנמל התעופה הבינלאומי של בעיר באפלו, אך ציוץ אחד של חבר בבית הנבחרים המקומי הספיק כדי למנוע את המהלך. "התאכזבתי ללמוד על כוונת הנהלת שדה התעופה של באפלו לאפשר לרשת בעלת היסטוריה ארוכה של תמיכה ומימון של ארגונים הפועלים לפגוע בקהילת הלהט"ב", צייץ שון ריאן אשר מייצג את האזור בבירה אולבני.

יממה לאחר מכן צייץ ריאן שהוא נפגש עם הנהלת שדה התעופה, שהפכה את ההחלטה: "אני מודה להחלטה שהתקבלה לחזור מהכוונה לאפשר לצ'יק פילה לפעול בתחום שדה התעופה של באפלו. אני מודה לכל מי שהשתתף במאמץ הזה", הוא צייץ.

אין זו הפעם הראשונה שבה הרשת מסורבת בשל דעות בעליה. בתחילת מרץ דיווחנו על פרשה דומה באוניברסיטת ריידר, מכללה פרטית בניו ג'רזי, שסירבה להכניס את הרשת לתחומה. כתגובה לסירוב, ראש החוג למנהל עסקים התפטרה מתפקידה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE