הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טקסס: חיפושים אחר חשוד בעוקץ של מאות אלפי דולר מבתי עסק ונשים מבוגרות
החשוד הבטיח לספק עוף בשווי 20 אלף דולר לבית עסק בלוס אנג'לס, אך מאז נעלמו עקבותיו. בחקירה התגלה כי עקץ שלוש נשים, לרבות אלמנה החולה בסרטן, במאות אלפי דולר. התובע המחוזי: "החקירה חושפת כיצד בן אדם אחד כול להחריב את חייהם של מספר אנשים מהמחשב הביתי שלו"

רשויות החוק בטקסס מחפשות אחר גבר החשוד שעקץ בית עסק בקליפורניה כאשר גבה ממנו מקדמה בסך 20 אלף דולר בעבור 60 טון של עוף שמעולם לא נשלח.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ונקוויל ג'ונס, החשוד בשורה ארוכה של תרגילי עוקץ (צילום: משרד השריף של מחוז האריס)

 

מעבר לעוקץ של המזון, ונקוויל ג'ונס בן ה-26 גם נחשד שגנב מאות אלפי דולר משלוש נשים בשנות ה-60 לחייהן, כך על פי משרד התובע של מחוז האריס (יוסטון, טקסס): "אין כל ספק שהוא ימשיך לנהל את העקיצות המקוונות כי הוא יכול. התקווה היא שמישהו יפנה אלינו ויעזור לנו לאתר אותו", נכתב בהודעה שפורסמה ע"י קית' יוסטון, התובע המחוזי.

בספטמבר 2018 ניגש בעל בית עסק מלוס אנג'לס למשרד השריף בעירו והתלונן שמעולם לא קיבל משלוח של עוף אשר רכש באינטרנט מ-"Tyson Food International". הבעיה הגדולה הייתה ששמה הרשמי של חברת המזון טייסון הוא "Tyson Foods Corp". בעל העסק סיפר שהעביר 20 אלף דולר לאדם בשל מייקל למסון, וכאשר המשלוח לא הגיע אותו אדם אמר לו שעליו לשלם את מלואו הסכום. בעל העסק סירב, דרש את כספו בחזרה וכאשר "מייקל" סירב בכל תוקף, הוא הבין שנפל קורבן לעוקץ.

 

חברת "טייסון" - החשוד ניצל את השם המוכר כדי לעקוץ בית עסק בקליפורניה (צילום: Getty Images)

 

משרד השריף החל לחקור את הפרשה וקישר את חשבון הבנק שאליו הועבר הסכום לסניף בנק אוף אמריקה בעיר בייטאון, הממוקמת מזרחית ליוסטון. החשבון היה משויך לחשוד, ונקוויל ג'ונס, שמשך את מלואו הסכום פחות משבוע לאחר ההעברה. בשלב זה, גם משרד השריף של מחוז האריס החל לחקור ומצא ששלוש נשים העבירו לו סכום כולל של 211 אלף דולר.

 

 

אחת הנשים, אלמנה בת 65 החולה בסרטן, סיפרה לחוקרים שהיא "התאהבה באדם שפגשה באינטרנט שכפה עליה לשלוח את הכסף". לדברי המשטרה, היא העבירה לו 45,500 דולר בארבע העברות שונות. אישה נוספת, גם בת 65, העבירה 26,200 דולר לג'ונס לאחר שקיבלה אימייל בנוגע ל"השקעה זרה טובה". לדבריה, "בנקאי שוויצרי" התקשר ושכנע אותה להעביר את הכסף תוך כדי שהוא מבטיח שתקבל החזר גדול יותר - דבר שכמובן לא קרה. האישה השלישית, ששלחה לג'ונס כ-120 אלף דולר, "הייתה כה נבוכה וזועמת מהפרשה שהיא לא רצתה לשתף פעולה עם החוקרים", כך על פי משרד השריף של מחוז האריס.

המשטרה בעיר בייטאון הצליחה לאתר את ג'ונס, שטען שהוא מחזיק בחברת קייטרינג בשם Tyson Foods International והודה שבחר בשם זה בגלל חברת המזון. הוא הסביר שיש לו שותף שדואג למשלוחי האוכל, ושהוא רק מבשל ומטפל בעניינים הכספיים. המשטרה חקרה את הטענות שלו ולא מצאה זכר לשותף. מעבר לכך, ג'ונס טען שהוא מבשל את האוכל בדירתו הקטנה, דבר שהמשיך לעלות את חשדם של החוקרים. עד שהוחלט לעצור את ג'ונס, הוא נעלם והמשטרה מחפשת אחריו. "החקירה הזו חושפת כיצד בן אדם אחד יכול להחריב את חייהם של מספר אנשים מהמחשב הביתי שלו", סיכם התובע של מחוז האריס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE