הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"קליפורניה אומרת שיש לה זרועות פתוחות. נראה אם זה נכון"
כך אמר הנשיא טראמפ כשאיים לקחת את מבקשי ההגירה ממתקני המעצר ולהסיע אותם באוטובוסים ל"ערי המקלט" מדינת הזהב. "לא חוקי, לא מוסרי, ילדותי ומפונק - מה שלמדנו לצפות מהנשיא", הגיב המושל ניוסום

הנשיא טראמפ לעג לקליפורניה אתמול (שישי) עם איום "להשליך" מבקשי הגירה ומקלט עצורים ב"ערי המקלט" של מדינת הזהב - זאת למרות אזהרות מיועציו כי המהלך לא יהיה חוקי. דבריו של הנשיא נראים מכוונים לעורר פרובוקציה, ולא ברור עד כמה הוא רציני. הנשיא כבר השמיע איומים נגד המדינה, כולל איום לא להעביר תקציבי שיקום אסון פדרליים בעקבות שריפות הבר - מבלי לעמוד באיום בסופו של דבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתכוון ברצינות, או סתם מחפש ריב? (צילום: UPI)

 

טראמפ צייץ את הרעיון ודיבר עליו לאחר שהעיתון וושינגטון פוסט פירסם כתבה שלשום (חמישי) לפיה הרעיון נדון מספר פעמים בחודשים האחרונים. בכירים בממשל אמרו לעיתון כי הרעיון "הועלה ונדחה" אולם טראמפ שם ללעג את הכחשותיהם אתמול, והתעקש כי הוא עדיין "שוקל בצורה רצינית" את ההצעה.

על פי התוכנית, מבקשי ההגירה והמקלט יוסעו באוטובוסים ממתקני המעצר סמוך לגבול וישוחררו בנפות הבחירה של מחוקקים דמוקרטיים ומתנגדים אחרים של מדינית ההגירה של טראמפ. אף שבמדינות רבות ושונות יש ערי מקלט (ערים בהן הרשות העירונית אינה אוכפת מדיניות הגירה ואינה משתפת פעולה עם רשויות אחרות כך אם לא מכריחים אותה בצו בית משפט), כולל מקומות כמו איווה, פנסילבניה, וירג'יניה ואחרות, טראמפ מרבה להתמקד בקליפורניה כשהוא מזכיר ערים כאלה.

"קליפורניה בהחלט אומרת כל הזמן "הו, אנחנו רוצים עוד אנשים", אמר טראמפ לכתבים במהלך אירוע לא קשור בבית הלבן אתמול. "והם רוצים יותר אנשים בערי המקלט שלהם. ובכן, אנחנו ניתן להם עוד אנשים. אנחנו יכולים לתת להם הרבה. אנחנו יכולים לתת להם היצע ללא הגבלה. נראה אם הם ישמחו כל-כך... הם תמיד אומרים שיש להם זרועות פתוחות. בואו נראה אם יש להם זרועות פתוחות", המשיך.

 

"רעיון שאינו ראוי לנישאות ארצות הברית". ננסי פלוסי (צילום: CNN)

 

טראמפ חזר על תלונותיו על הדמוקרטים שאינם מוכנים לשנות את חוקי המקלט, ועל טענותיו לפיהם חברי כנופיות ובעלי עבר פלילי מנצלים את המערכת לרעה. בין השאר השמיע סיפור על כך שמבריחי המהגרים משאירים "שובל של גופות בחוות של טקסס" לאחר שנטשו את המהגרים רק עם "כריך, בקבוק סודה והוראות מעורפלות איך להגיע ליוסטון". אף שנשמע על מבריחים הנוטשים את המהגרים, אין כל ראיה ל"שובל של גופות" או לפרטים הספציפים על הכריך, הסודה והוראות ההגעה ליוסטון דווקא.

יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי (דמוקרטית מסן פרנסיסקו) אמרה לכתבים במהלך כנס חברי בית הנבחרים הדמוקרטיים בליסבורג שבווירג'יניה, שאינה יודעת דבר על תוכנית שכזו. "זה בסך הכל עוד רעיון שאינו ראוי לנשיאות ארצות הברית ואין בו כבוד לאתגרים שאנחנו ניצבים בפניהם כארץ, כאומה, להתייחס לעצמנו כמה שאנחנו - אומה של מהגרים".

 

"ילדותי, מפונק וכעוס - מה שלמדנו לצפות לו מהנשיא". מושל קליפורניה, גאווין ניוסום (צילום: CNN)

 

מושל קליפורניה, גאווין ניוסום, אמר על הרעיון של טראמפ: "זה לא חוקי, זה לא מוסרי, זה לא אתי, זה ילדותי, זה מפונק וכעוס - וזה מה שלמדנו לצפות לו מהנשיא". בני תומפסון, חבר בית הנבחרים ממיסיסיפי העומד בראש ועדת בית הנבחרים לביטחון המולדת, אמר שעצם הרעיון לשלוח את העצורים לערי מקלט הוא "תזכורת שמדיניות ההגירה המופקרת של ממשל טראמפ אינה קשורה לשמירה על ביטחון הארץ, אלא בפוליטיקה מפלגתית והתאכזרות לשמה".

משום שלממשל אין די מקום לאחסן את כל מבקשי ההגירה, ומכיוון שיש הגבלות על משך הזמן שניתן להחזיק ילדים במעצר, רבים מקבלים תאריך להופיע בבית המשפט ומשוחררים בינתיים לתחומי ארה"ב - נוהל שהנשיא זועם נגדו לעתים תכופות. ההצעה האחרונה בנוגע לשחרור מבקשי ההגירה בערי המקלט מגיעה על פי הדיווחים משונא המהגרים הרשמי של הממשל, יועץ הנשיא סטיבן מילר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE