הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחיר הדלק בקליפורניה נוסק בשל השבתת בתי הזיקוק
יותר ממחצית בתי הזיקוק המרכזיים של מדינת הזהב מושבתים כרגע - מיעוטם בשל עבודות תחזוקה מתוכננות. אולי המדינה צריכה יותר בתי זיקוק כדי שחופן תקלות לא יזניקו כך את המחיר

מחירו הממוצע של גלון בנזין בשירות עצמי במחוז לוס אנג'לס חצה אתמול (שישי) את קו ארבעת הדולרים לראשונה מאז השלושה באוגוסט 2015. המחיר עלה מהיום הקודם ב-4.8 סנט בממוצע, והגיע לרמה של 4.025 דולר (ארבעה דולר, שני סנט וחצי) לגלון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קידומת חדשה ומדאיגה לכאב בכיס (צילום: YouTube)

 

מחירו הממוצע של גלון דלק עלה זה היום ה-33 ברציפות, בשיעור כולל של 66.6 סנט, כולל 3.1 ביום חמישי - כך על פי נתונים של מועדון הרכב AAA ושירות מידע מחיר הנפט. בשבוע החולף בלבד עלה מחירו הממוצע של גלון נפט ב-23.9 סנט. בתקופה זו אשתקד היה המחיר נמוך יותר ב-43.6 סנט לגלון בממוצע.

במחוז אורנג' עלה המחיר הממוצע לשיעורו הגבוה ביותר מאז השניים באפריל 2015, והגיע ל-3.997 דולר לגלון. במחוז השכן ללוס אנג'לס עולה המחיר כבר 25 יום ברציפות, בסך כולל של 67.5 סנט. בתאריך זה אשתקד היה המחיר במחוז אורנג' נמוך יותר ב-43.8 סנט.

המחיר הממוצע במדינה, 3.955 דולר לגלון, גבוה בכמעט 40 סנט מן הממוצע בהוואי - שבמשך עשרות שנים החזיקה בכתר "מדינת הדלק היקר ביותר", בגלל אלפי הקילומטרים אליהם יש לשנע אליה את הנוזל היקר. הסיבה להתייקרות הנוכחית בקליפורניה דומה.

 

לפני חודש בלבד השטר הזה קנה כמעט גלון שלם יותר (צילום: Shutterstock.com)

 

ההתייקרות היא תוצאה של בעיות בבתי הזיקוק שמגבילות את ההיצע ממנו רגילה המדינה ליהנות. כך מסביר לרשת NBC ג'פרי ספרינג, מנהל התקשורת של "מועדון הרכב של דרום קליפורניה". מתוך 10 בתי הזיקוק העיקריים בקליפורניה, שישה עוברים תחזוקה שוטפת או תיקונים בלתי צפויים או שניהם. מתוך השישה הללו - ארבעה נמצאים בדרום המדינה.

דו"ח שפרסם מנהל מידע האנרגיה של ארה"ב ביום רביעי האחרון הראה כי מאגרי הבנזין בלוס אנג'לס צנחו בכשני ממיליון חביות, ומקור מסר ל"שירות מידע מחיר הנפט" כי דרום קליפורניה לא קיבלה אפילו טיפה של בנזין מיובא בשבוע האחרון. היות שהצריכה נוהגת לעלות בתקופה זו של השנה, מצב ההיצע המוגבל מדאיג במיוחד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE