הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זה עושה טוב בלב: הרגולציה ששיפרה לניו יורקרים את הבריאות
בערים במדינת ניו יורק בהן אין רגולציה המגבילה שימוש בשומן טראנס, נרשמו שיעורים גבוהים יותר של סיכון למחלות לב, שבץ ומוות ממחלות לב וכלי דם. כך על פי נתוני המחקר החדש

ירידה של 61 אחוז נרשמה ברמות חומצות שומן הטראנס בדם בקרב תושבי ניו יורק, שאכלו בחוץ ארבע פעמים בשבוע או יותר. זאת, לאחר כניסתו לתוקף של האיסור על שימוש במוצרים המכילים שומן טראנס במזון המוגש במסעדות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




בשנת 2006, החלו להגביל את כמות שומן הטראנס המותרת לשילוב במנות מזון המוגשות במסעדות בניו יורק. ככל הנראה, הרגולציה גררה את ההשפעה הרצויה: רמות נמוכות יותר של שומן טראנס נרשמו בבדיקות דם שנערכו בקרב ניו יורקרים שנוהגים לסעוד במסעדות.

מקורן של חומצות שומן הטראנס בשומן צמחי מוקשה חלקית, כגון מרגרינה. החומצות מעלות את הרמה של הכולסטרול הרע בדם ה-LDL, ומורידות את הרמה של הכולסטרול הטוב ה-HDL בדם. הצריכה של חומצות שומן טראנס קשורה בסיכון גבוה למחלות לב, מחלות כלי דם וסוכרת.

לצורך ניתוח הנתונים, החוקרים השתמשו במידע שנאסף מיותר מ-200 דגימות דם שנבחרו באופן אקראי, ונלקחו ממשתפים במחקר רפואי גדול יותר, בשנת 2004 ובשנת 2014. לפני ואחרי שההגבלות נכנסו לתוקפן. מינהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, דורש כעת לסמן על אריזות מזון ארוז את מידת שומן הטרנס. בהמשך לכך, מוצרי מזון ארוזים רבים כבר אינם מכילים שומן טראנס.



התוצאות יצרו ירידה של 54 אחוז ברמת חומצות שומן הטרנס בדם בקנה מידה ארצות, בין השנים 2000 ל-2010. ירידה של 61 אחוז נרשמה, כאמור בקרב ניו יורקרים, שאוכלים במסעדות ארבע פעמים בשבוע או יותר.

לדברי החוקרים, נמצא קשר בין עליה של שני אחוזים בקלוריות כתוצאה מצריכה של שומן טראנס לבין עליה של 23 אחוז בסיכון למחלת לב. ערים במדינת ניו יורק בהן אין רגולציה באשר לאיסור על שומן טראנס, נרשמו שיעורים גבוהים יותר של סיכון למחלות לב, שבץ ומוות ממחלות לב וכלי דם. כך על פי נתוני המחקר החדש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE