הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפוקליפסה עכשיו על פי בן שפירו: הסופר היהודי-אמריקאי חושף צדדים על האנושות שלא הכרתם
בספרו האחרון סבור שדרן הרדיו, עורך הדין והעיתונאי, כי ירושלים ואתונה בנו את אמריקה, סיימו את העבדות, הביסו את הנאצים והקומוניסטים והוציאו מיליארדים מחיי עוני באמצעות התכלית הרוחנית

אם ספרו האחרון של מגיש הרדיו, עורך הדין והעיתונאי היהודי-אמריקאי, בן שפירו, הצליח לחמוק מכם, אז כבר מילאנו את אחד התפקידים שלנו כאן. בספר, The Right Side of History: How Reason and Moral Purpose Made the West Great, שראה אור לאחרונה מציע שפירו כמה מטיעוניו באשר לגורל הציביליזציה המערבית. ספרו אמור להיות הצעד הראשון בהצלתה. האם תסכימו איתו או שלא?  

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




בשנת 2016, הגיע שפירו לנאום באוניברסיטת ברקלי על הצורך בחופש הביטוי ובאופן אירוני קיומו של האירוע דרש נוכחות של מאות קציני משטרה, ששמרו על הסדר במקום. שפירו ביקש לטעון שהציביליזציה המערבית נמצאת בעיצומו של משבר רעיוני. לדבריו, החירות האנושית מבוססת על תפישה לפיה כל אדם נברא בצלם אלוהים וכי לבני האדם יכולת תבונית לחקור את העולם שברא האל.

שפירו טוען עוד, כי האפשרויות האמורות נוצרו הודות למדע, למוטיבציה להתקדם, לזכויות האדם, לשגשוג, לשלום וליופי שבאמנות. לדבריו, ירושלים ואתונה בנו את אמריקה, סיימו את העבדות, הביסו את הנאצים והקומוניסטים והוציאו מיליארדים מחיי עוני באמצעות התכלית הרוחנית.

הסופר היהודי-אמריקאי סבור כי ירושלים ואתונה עמדו בבסיס ה-Magna Carta, ואמנת ווסטלפליה; הן היוו את היסודות להכרזת העצמאות, לאמנציפציה של אברהם לינקולן ולמכתבו של מרטין לות'ר קינג ג'וניור מכלא בירמינגהם.   

הציביליזציות שדחו את ירושלים ואתונה קרסו לאבק. כך שפירו שמציג כדוגמא את ברית המועצות, שדחתה את הערכים היהודים-נוצרים ואת החוקים הטבעיים שמקורם ביוון העתיקה. ברית המועצות החליפה את כל אלה בחזון אוטופי חדש של צדק חברתי, וקיבלה רעב ורצח של עשרות מיליוני אנשים. גם הנאצים עשו לדבריו את אותה הטעות שעשתה ברית המועצות ואומת עשירי הנפט הצטמצמה לאוכלי כלבים.



שפירו טוען, כי גם כעת, האנושות נמצאת בתהליך של נטישת הערכים היהודים-נוצרים והחוקים הטבעיים שמקורם ביוון העתיקה, וכי יש העדפה למוסר סובייקטיבי ולשלטון על פי תשוקות. הוא טוען כי אנו צופים בציביליזציה שלנו כשהיא שוקעת אל שבטיות עתיקת יומין, נהנתנות ומוסר סובייקטיבי. לפיו, האמונה הרווחת היא, כי ניתן לדחות את הערכים היהודים-נוצריים ואת החוקים הטבעיים שמקורם ביוון העתיקה, ולספק את עצמנו בחומרנות מדעית, התפתחות פוליטית, סמכויות ממשל או לאומנות. אך לדבריו, אנו לא יכולים להמשיך כך.

המערב הוא מיוחד ובספרו, מסביר שפירו, כי המצב מתדרדר, משום שרבים מדי אבדו את התכלית המוסרית שמניעה את האנושות להיות טובה יותר ואת החובה המקודשת של עבודה משותפת למען הכלל.

הוצאה:  Broadside Books

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE