הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אמריקן איירליינס וסאות'ווסט מוציאות את ה-737MAX מלוח הטיסות של עונת הקיץ העמוסה
בואינג הודיעה שהשלימה קרוב ל-100 טיסות לאחר עדכון התוכנה, אך שתי חברות הענק - סאות'ווסט ואמריקן - לא התרשמו והודיעו שיבטלו את כלל הטיסות שתוכנו לדגם ה-737MAX עד סוף הקיץ. ולמרות ההחלטה, יתכן שיצרנית המטוסים תפנה ל-FAA בקרוב ותבקש לקבל את האישור הנדרש לחידוש הטיסות

גל ביטולי הטיסות בעקבות הקרקוע העולמי של צי מטוסי בואינג 737MAX נמשך, ובמהלך סוף השבוע הודיעו שתי חברות תעופה גדולות על ביטול כל הטיסות בדגם זה שתוכננו לחודשי הקיץ העמוסים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מטוס 737-800MAX של אמריקן איירליינס נוחת בניו יורק, ימים בודדים לפני שהצי כולו קורקע ע"י רשות התעופה (צילום: רויטרס)

 

אמריקן איירליינס, שרק בשבוע שעבר הודיעה שתבטל את כל הטיסות שתוכננו עד תחילת יוני, האריכה את הביטול עד ה-19 באוגוסט. בפועל, מדובר בכ-115 טיסות מדי יום, כך על פי חברת התעופה.

"אני בטוח שעדכון התוכנה וההכשרה החדשה שבואינג מפתחת יובילו לעצירת הקרקוע בקרוב", מסר מנכ"ל אמריקן איירליינס, דאג פארקר, מוקדם יותר היום. עוד טען פארקר כי ביטול הטיסות כבר עכשיו יאפשר לחברה לתכנן את לו"ז הטיסות לחודשי הקיץ העמוסים בצורה טובה יותר.

במקביל להודעה של אמריקן איירליינס, גם סאות'ווסט הכריזה שתפעל בצורה דומה. עוד בחודש מרץ דווח כי החברה הפסידה סכומי עתק בעקבות קרקוע צי המטוסים, וביום שישי החברה הודיעה שהאריכה את ביטול הטיסות ב-737MAX עד ה-5 באוגוסט. לחברה 34 מטוסים מדגם זה, אך לא ברור בכמה טיסות מדובר.

 

בואינג האטה את הייצור הדגם ועצרה לחלוטין את מסירת המטוס (צילום: בואינג)

 

"מספר קטן של נוסעים כבר הזמינו כרטיסים על טיסות אלה, וכבר בימים הקרובים נציגי החברה ייצרו איתם קשר כדי לתאם טיסה חלופית", הסביר טום נילן, נשיא סאות'ווסט.

כזכור, צי מטוסי ה-737MAX של בואינג קורקעו לפני כחודש בעקבות התרסקות הדגם בטיסת אתיופיאן איירליינס, אסון שגבה את חייהם של 157 נוסעים ואנשי צוות. כחצי שנה קודם לכן, דגם זהה של חברת התעופה ליון אייר ובו 189 נוסעים ואנשי צוות התרסק בים ג'אווה שבאינדונזיה. 

בואינג האטה באופן משמעותי את קצב הייצור של המטוסים הללו ועצרה לחלוטין את מסירתם עד שעדכון התוכנה יתבצע במלואו ויעבור בדיקות מקיפות. אין כרגע מסגרת זמנים מדויקת לתיקון התקלה, אך יצרנית המטוסים הודיעה ביום חמישי האחרון שהשלימה 96 טיסות בדגם עם עדכון התוכנה.

כאשר מהנדסי וטייסי בואינג ירגישו שהם בטוחים שפתרו את התקלה, הם יגישו בקשה לרשות התעופה הפדרלית (FAA) כדי לחדש את הטיסות בדגם זה. יתכן שתהליך זה יארוך שבועות ארוכים, דבר שמסביר את המשך ביטולי הטיסות ע"י חברות התעופה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE