הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מגיפת החצבת: עיריית ניו יורק סגרה ישיבה שסירבה לציית לצו החירום
ב"יונייטד תלמודיכל אקדמי" לא רוצים לתת למשרד הבריאות את הרשימות שיראו מי מהתלמידים מחוסן והאם תלמידים שאינם מחוסנים מורשים לסכן את השאר - אז היא נסגרה עד שתציית. החרדים בתגובה תובעים את העיר

משרד הבריאות של העיר ניו יורק סגר היום מעון יום חרדי בברוקלין בשל סירובו למסור נתוני חיסון ונוכחות - הפרה של צו החירום עליו הכריזה העירייה, המחייב מוסדות חינוך לספק הוכחה שהילדים במקום מחוסנים. רשויות הבריאות השיתו קנסות על 23 ישיבות ומעונות חרדיים אחרים בשל הפרת הצו המורה להרחיק את הילדים הלא-מחוסנים - ובמקביל הודיעו על 44 מקרי חצבת חדשים שהתגלו".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

 

"ההתפרצות הזו תמשיך להחמיר, ומספר המקרים ימשיך לטפס אם מעונות ילדים ובתי ספר לא יישמעו להוראותינו", אמר ד"ר אוקזיריס ברבוט, נציב הבריאות העירוני. "חיוני במהלך ההתפרצות הזו שמעונות ובתי ספר ישמרו על תיעוד חיסונים ונוכחות עדכני ומדויק. זו הדרך היחידה בה נוכל לוודא שבתי הספר מתנהלים כיאות ומרחיקים תלמידים ואנשי צוות לא-מחוסנים משאר הילדים, על מנת להחיש את סיומה של ההתפרצות הזו".

ישיבת "יונייטד תלמודיכל אקדמי" של חסידות סאטמר, השוכנת ברחוב רוס 75 בשכונת ויליאמסבורג ואשר בה זוהו שניים מן המקרים, נסגרה בשל סירוב חוזר ונשנה של הנהלת המוסד לאפשר לרשויות הבריאות לבדוק את התיעוד שלהם. במוסד לומדים כ-200 תלמידים.

"זוהי הפרה ישירה של הצו", אמר ברבוט. העיר הודיעה כי בית הספר יישאר סגור עד שהמסמכים הרלוונטיים יומצאו. "הם אינם יכולים או אינם רוצים לספר את התיעוד", אמר הנציב. 329 מקרים של חצבת אובחנו מאז החלה המגיפה באוקטובר - 284 מאלה היו ילדים בני פחות מ-18. לדברי ברבוט, 90% מן האנשים הבלתי נגועים הבאים במגע עם נגיף המחלה - נדבקים.

 

הישיבה שנסגרה. 23 בדרך אם לא יצייתו לצו החירום (צילום: NewsFeedsMedia)

 

"תנועת מתנגדי החיסונים הוכיחה את עצמה כמסוכנת מאד", אמרה ד"ר הרמיניה פלאסיו, סגנית ראש העיר לבריאות ושירותי אנוש. "חצבת יכולה להיות מחלה רצינית מאד. היא יכולה להיות קטלנית. תודה לאל שהיא טרם גבתה חיי אדם". בינתיים, ברחבי ארה"ב, בין האחד בינואר ל-11 באפריל השנה היו 555 מקרי הדבקה מאומתים - 50% יותר מכל 2018, וטרם עבר שליש שנה. בשבוע האחרון זינק מספר המקרים ב-200, לפי דיווח של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

בינתיים, לא רק שהקהילה החרדית בברוקלין לא מוותרת - היא משיבה מלחמה. מספר משפחות בשכונה - כולל שתיים שכלל אינן יהודיות - תובעות את העירייה בטענה שהצו המחייב אותן לחסן את ילדיהן בחיסון המשולש או לשלם קנס של אלף דולר הוא חריגה מסמכות והפרה של חופש הדת שלהן. בתביעה טוענות המשפחות שהעירייה כלל לא הוכיחה שיש התפרצות חצבת הדורשת תגובה שכזו.

בניו יורק ובמקומות אחרים נאחזים אנטישמים בעובדה - שלמרבה הצער אין להכחישה - שמספר מקרי החצבת בקרב הקהילה החרדית הוא אסטרונומי ביחס לשיעורם באוכלוסייה, כדי להשחיר את שמם של יהודים באשר הם. תזכרו: שטריימל או לא, שומרים מצוות או לא, תומכים בכל מה שישראל עושה או לא - בשביל האנטישמים, כולנו (((כאלה))). אם היה מדובר במיעוט עם יחסי ציבור פחות טובים בארה"ב, המצב היה גרוע בהרבה. אז - חסנו ואמצו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE