הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תביעה בוושינגטון די. סי.: איש חינוך תקף מינית ילדים קטנים, בית הכנסת טייח את הפרשה
משפחות ששולחות את ילדיהם לבית הכנסת Washington Hebrew בצפון-מערב בירת ארה"ב החליטו להגיש את התביעה כנגד הנהלת המרכז החינוך שבבית הכנסת לאחר שילדיהם הצעירים הותקפו מינית בידי איש חינוך בשם ג'ורדן סילברמן, שלא נתבע. תגובת בית הכנסת: "מדובר באישומים חמורים ונמשיך לתמוך בקהילה כולה"

שמונה משפחות הגישו השבוע תביעה משותפת כנגד בית כנסת מרכזי בוושינגטון די. סי. בטענה שאחד מאנשי הצוות של המקום תקף מינית את הילדים במשך לפחות שנתיים. המשפחות טוענות שהנהלת המקום התעלמה לחלוטין מהפרשה והמשיכה להעסיק את המורה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית הכנסת "Washington Hebrew" (צילום: גוגל מפות)

 

על פי התביעה, התקיפות המיניות אירעו במרכז לחינוך מוקדם (Early Childhood Center) בבית הכנסת Washington Hebrew Congregation שהוקם בשנת 1852. התביעה הוגשה באנונימיות כדי לשמור על פרטיות הילדים, אך כן צוין שג'ורדן סילברמן, מורה במרכז החינוך שבבית הכנסת, הוא התוקף. עם זאת, סילברמן הוא לא הנתבע בתיק, אלא בית הכנסת עצמו.

משטרת וושינגטון די. סי. אישרה כי חקירה בנושא מתנהלת, אך סירבה למסור פרטים נוספים ולא ברור אם סילברמן הוא החשוד היחידי. "פרסום שמו של החשוד באמצע חקירה מתרחשת רק כאשר המשטרה זקוקה לעזרת הציבור באיתורו, או לחילופין כדי להודיע על מעצרו. בשלב זה, אין עדכונים בנושא זה", הסביר שון היקמן, דובר משטרת וושינגטון די. ס..

 

 

אמש הגיבו אנשי בית הכנסת Washington Hebrew ומסר את ההודעה הבאה: "באוגוסט האחרון, ברגע שנודע לנו על האישומים, דיווחנו על כך באופן מיידי למשטרה המקומית ולשירותי הרווח בעיר. מאז אותו רגע ובמהלך שמונה החודשים האחרונים, שיתפנו פעולה בצורה מלאה ונמשיך לעדכן את הקהילה בכל מה שידוע לנו. בניגוד מוחלט למה שנטען בתביעה, מרכזי החינוך שלנו לא עברו על החוק. מאז שהתקבלו הטענות באוגוסט, רשויות המדינה ערכו שלוש ביקורות במקום ולא מצאו עבירות כלשהן", כלשון ההודעה.

כאמור, התביעה לא הוגשה כנגד המורה, אלא כנגד בית הכנסת ובאופן ספציפי יותר - כנגד דבורה ג'נסן, האחראית על מערך החינוך של בית הכנסת, בטענה שהיא "כשלה בלהגן על הילדים מהתקיפה המינית, תקיפה שהייתה מוכרת וניתנת למניעה", נכתב בתביעה. ג'נסן עצמה לא הגיבה לפרשה.

 

בית הכנסת "Washington Hebrew" (צילום: אתר בית הכנסת)

 

על פי דו"ח המשטרה, ב-17 באוגוסט התקבל במוקד שירותי הרווחה דיווח על "תקיפה מינית של ילד" שנמשך מספטמבר 2017 ועד ל-15 באוגוסט 2018, יומיים לפני הדיווח. בתביעה נטען ש"תקיפה מינית קבועה ושיטתית של כמות גדולה של ילדים צעירים במסגרת חינוכית לא מתרחשת ללא רשלנות אנשי החינוך".

עוד נטען בתביעה כי הקורבנות הם בנים ובנות בגיל שנתיים עד 4. בזמן שהכנסייה הקתולית נאלצה להתמודד עם פרשות מסוג זה כבר שנים ארוכות, מדובר בדבר שעדיין נחשב לנדיר לקהילה היהודית. בית הנכסת Washington Hebrew מסר כי "בטחונם של הילדים תמיד נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו. למרות שלא בוצעו מעצרים כלשהם, מדובר באישומים חמורים ונמשיך לתמוך בקהילה כולה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE