הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
1.3 מיליארד דולר נגנבו מאלפים: מפתח נדל"ן מלוס אנג'לס מואשם בהונאת פונזי
הרשויות הפדרליות הגישו כתב אישום ועצרו את רוברט שפירו (לא עורך הדין המפורסם) בחשד שהעביר את כספי ההשקעה לחשבונות אישיים שלו, ביחד עם שני בכירים נוספים בחברה. עורך דינו: "מכחישים את כל המיוחס". בין הקורבנות נמצאים כ-2,600 גמלאים ש"השקיעו" את כל כספי הפנסיה שלהם

רוברט שפירו, מי שעומד בראש חברה לפיתוח נדל"ן יוקרתי בלוס אנג'לס, הואשם השבוע ע"י הרשויות הפדרליות בלוס אנג'לס בהונאת פונזי במסגרתה גנב 1.3 מיליארד דולר מאלפי לקוחותיו.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

שפירו בן ה-61 הוא הבעלים של חברת Woodbridge Group, וביחד עם שני בכירים נוספים בחברה הם הואשמו בקשירת קשר לביצוע הונאה, כך עולה ממסמכי בית המשפט. החברה מחזיקה בבעלותה בתי יוקרה ברחבי העולם, לרבות בית של 150 מיליון דולר שהיה בבעלותם של סוני בונו ושר.

שפירו הינו תושב שרמן אוקס, אך חשוב להבהיר כי לא מדובר ברוברט שפירו המפורסם ממשפטו של או. ג'יי. סימפסון בשנות ה-90. שני הנאשמים הנוספים הם דיין רוזמן בן ה-35, תושב שכונת אנסינו, ואיבן אקבדו בן ה-42, תושב שכונת צ'טסוורת'. כל השלושה נעצרו ע"י הרשויות הפדרליות במחוז לוס אנג'לס והכחישו את המיוחס להם. רוזמן ואקבדו שוחררו לביתם בערבות בזמן ששפירו נותר בבית המעצר הפדרלי בעיר.

ריאן קווין, עורך דינו של שפירו, מסר כי הוא "מכחיש את כל האישומים בכתב האישום. אנחנו נפריך את האישומים מול בית המשפט ולא מול התקשורת", הוא אמר. על פי כתב האישום, שפירו עמד מאחורי התרמית וניהל אותה משני משרדיו - בשרמן אוקס שבלוס אנג'לס וממשרד נוסף בעיר בוקה רטון שבפלורידה.

למשקיעים הובטח כי מדובר בפרויקט בעל "סיכון נמוך במיוחד", אך בפועל שפירו השתמש בכספים הללו כדי לרכוש בתים ושטחי נדל"ן נוספים, כך על פי כתב האישום החמור. מבין אלפי המשקיעים, כ-2,600 בני אדם העבירו כל החסכונות לפנסיה בסכום כולל של 400 מיליון דולר.

על פי מסמכי ביהמ"ש, שפירו השתמש בכסף כדי לרכוש בית (6.7 מיליון דולר), חכירת מטוס פרטי (3.1 מיליון דולר), שיפוץ ביתיים (2.6 מיליון דולר) ומכוניות יוקרה (672 אלף דולר), וזאת בנוסף לסכום של 35 מיליון דולר ששפירו העביר לחשבונות בנק אחרים. על פי מסמכים של חברת Woodbridge, החברה מחזיקה ב-138 נכסים שונים ברחבי העולם, החל מדירה של 50 אלף דולר ועד לאחוזה בשווי 150 מיליון דולר. כ-50 נכסים הם באזור דרום קליפורניה כאשר כל השאר בקולורדו, אך לא ברור אם נכסים אלה נרכשו בעזרת הסכומים שנגנבו בתרמית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE