הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תרומות הסלבס לדמוקרטים נחשפות: מי נתן כמה ולמי?
הפריימריז הדמוקרטיים מתקרבים והמועמדים מגייסים כסף במגרש הביתי שלהם - הוליווד. כמה נתנה סוזן סרנדון, למי תרמה אנה ווינטור ומי הצליח לקבל סכום נאה דווקא מבנו של רפורט מרדוק? המספרים נחשפים

היחסים הקרובים בין הפוליטיקאים הדמוקרטים ובין כוכבים בעסקי השעשועים מוכרים מזה שנים ארוכות. ממרילין מונרו והנשיא המנוח ג'ון פ. קנדי ועד לביונסה וג'יי-זי ויחסיהם עם משפחת אובמה. מערכת היחסים הזו כוללת, פרט לאבק כוכבים, תהילה ויוקרה, גם לא מעט כסף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ארבעה מהמתמודדים על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות. מימין: קמאלה האריס, בטו או'רוק, כריסטין ג'יליברנד וברני סנדרס (צילומים: Getty)

עם התקרבות הדדליין למן תרומות פוליטיות ברבעון הראשון של שנת 2019, סוכנות הידיעות AP פרסמה את התרומות הידועות עד כה למועמדים השונים בפריימריז הדמוקרטיים. בשלב זה התרומות מוגבלות ל-2,800 דולר לתורם לשלב הפריימריז וסכום זהה לטובת ההתמודדות בבחירות הכלליות ב-2020.

בחודש שעבר השתתפה המתמודדות קמאלה האריס, שכסנאטורית מקליפורניה נקודת הפתיחה שלה טובה במיוחד, במסיבה בביתו של המפיק המצליח ג'יי ג'יי אברמס, בה נכחה בין היתר היוצרת המצליחה שונדה ריימס. האריס קיבלה 2,800 דולר מבן אפלק, 5,400 דולר מהשחקנית אווה לונגוריה, 2,800 דולר מהמלחין קווינסי ג'ונס, וסכום צנוע יחסית של 1,000 דולר מכוכב "מד מן" ג'ון האם.

יריבה של האריס למירוץ, בטו או'רורק מטקסס, נהנה מעברו כמוזיקאי וקיבל עד כה לא מעט תרומות מעמיתיו לתחום. אייקון הקאנטרי ווילי נלסון, גם הוא מטקסס, תרם לאו'רורק 2,800 דולר. בסיסט הגרייטפול דד פיל לש תרם 1,850 דולר ובויד טינסלי מדייב מת'יוס באנד תרם 2,800 דולר. עורכת "ווג" האגדית אנה ווינטור תרמה את הסכום המקסימלי, 5,600 דולר. הבמאי הטקסני ריצ'רד לינקלייטר נתן 2,500 דולר ושחקן "שובר שורות" בוב אודנקירק תרם 1,500 דולר.

 

נהנה מתמיכת חבריו בעולם המוזיקה. בטו או'רורק מנגן עם ווילי נלסון (צילום: Getty)

מועמד מוביל נוסף, הסנאטור ברני סנדרס מורמונט, חשף השבוע את החזרי המס שלו מעשר השנים האחרונות, מהם עלה שקמפיין 2016 עשה אותו אדם עשיר מאוד. בינתיים גם הוא פופולרי בקרב כוכבי הוליווד: השחקן דני דה-ויטו תרם לו 2,700 דולר, סוזן סרנדון נתנה 2,800 דולר, המוזיקאית נורה ג'ונס תרמה 2,500 דולר וגיטריסט הפו פייטרס כריסטופר שיפלט תרם 1,000 דולר.

פיט באטיג'יג, ראש העירייה הקטנה מאינדיאנה, מסתמן בינתיים כמועמד המפתיע של המירוץ. באטיג'יג, הגיי המוצהר הראשון להתמודד על התפקיד, גייס עד כה לא פחות מ-7 מיליון דולר לקמפיין שלו. בין התורמים לו ישנם כוכב "הבית הלבן" בראדלי וויטפורד שנתן 2,000 דולר והשחקן ריאן ריינלודס שתרם סכום צנוע של 250 דולר.

 

מועמד מפתיע ותרומה מפתיעה. פיט באטיג'יג (צילום: AP)

באטיג'יג הוא גם המועמד שקיבל את התרומה המפתיעה ביותר עד עכשיו: 2,800 דולר מג'יימס מרדוק, בנו של איל התקשורת השמרן רופרט מרדוק, בעליה של רשת החדשות פוקס שנחשבת לתחנה הביתית של הנשיא דונלד טראמפ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE