הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיילת אל-על מורדמת ומונשמת בעקבות סיבוך של חצבת
הדיילת בת ה-43, שכמו כל בני דורה קיבלה רק זריקת חיסון אחת ולא שתי מנות כמקובל היום, לא היתה מחוסנת ולקתה במחלה המסוכנת בנקודה כלשהי בין ניו יורק לישראל. היא בתרדמת כבר 10 ימים

רשויות הבריאות בישראל הודיעו כי דיילת ישראלית הוכנסה לתרדמת לאחר שנדבקה בחצבת. האישה בת ה-43 סובלת מדלקת קרום המוח (אנצפליטיס), סיבוך מוכר ובעל פוטנציאל קטלני של המחלה. היא לא סבלה מבעיות בריאות טרם נדבקה במחלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גם השמיים לא חסינים (צילום: גלובס)

 

"היא נמצאת בתרדמת עמוקה כבר עשרה ימים, ואנחנו פשוט מקווים לטוב", אמר ד"ר איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות. הדיילת, העובדת באל-על, יכלה להידבק במחלה בניו יורק, בישראל, או בטיסה בין השתיים. רשויות הבריאות אינן מאמינות כי הדיילת הדביקה אחרים במהלך טיסות חברת התעופה הלאומית.

הילד שעל הדבקתו דווח, ואשר גם הוא נמצא בתרדמת, נדבק כבר לפני חודשים אחדים. הדיילת אינה מסוגלת לנשום בכוחות עצמה והיא מחוברת למכשיר הנשמה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים מאיר בכפר סבא. היא החלה לסבול מחום ב-31 במרץ ואושפזה באותו יום.

כמו רבים בעולם, במיוחד בני 40 ומעלה, הדיילת קיבלה בילדותה רק זריקת חיסון אחת, ולא שתיים כפי שמקובל כיום. רק בסוף שנות ה-70' התגלה כי מינון של זריקה אחת בלבד יעיל רק בכ-93%. העלאת המינון לשתי זריקות, בהפרש של מספר חודשים זו מזו, העלתה את היעילות לכ-97%.

 

"פשוט מקווים לטוב" - ולוודא שאתם מחוסנים. ד"ר איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות (צילום: Doctors Only)

 

לא ידוע למה רוב הנדבקים במחלת החצבת מחלימים באופן מלא, בעוד אחרים מפתחים סיבוכים קשים ביותר. כאחד מכל אלף ילדים הלוקים בחצבת ילקה גם בדלקת קרום המוח. מחלה זו עלולה לגרום לעוויתות ולהותיר את הילד חירש או בעל מוגבלות שכלית. בנוסף, 1-2 מכל אלף ילדים הלוקים בחצבת ימותו מן המחלה.

ברחבי העולם התמותה גבוהה פי עשרה - 1-2 ילדים מתים מכל 100 מקרים. בארה"ב טרם נרשם מקרה מוות השנה או אשתקד מהתפרצויות החצבת. בישראל מתו פעוט וקשישה אשתקד מן המחלה. באיחוד האירופי נספרו 35 בני אדם מן המחלה. בישראל נרשמו מאז מרץ אשתקד ועד ה-11 בחודש זה 3,920 מקרי חצבת.

בארה"ב כולה נרשמו פחות מאלף מקרים באותו פרק זמן. באיחוד האירופי נרשמו, בין אפריל אשתקד לאפריל השנה, 34,383 מקרי חצבת. ברחבי העולם מובילה אוקראינה את הרשימה עם יותר מ-72 אלף מקרים, ואחריה מדגסקר עם 69 אלף והודו עם יותר מ-60 אלף. לדברי ד"ר גרוטו, ההתפרצות בישראל נרשמה בעקבות חזרתם של עולי רגל לקברו של רבי נחמן מברסלב, בעיר אומן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE