הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
או עלים ירוקים - או גרין קארד. אי אפשר גם וגם
זה מה שמבהירה הודעת "שירותי האזרחות וההגירה" - הגוף שמחליט אם תקבלו סוג כלשהו של אישור לחיות ולעבוד באמריקה. שימוש בקנאביס, או עבודה הקשורה לתעשייה בדרך כלשהי - הם עילה לפסילה מיידית של הבקשה

מהגרים לארה"ב במדינות רבות נלכדים בין הפטיש לסדן בכל הנוגע לחוקי הקנאביס. שירות האזרחות וההגירה (USCIS, או US Citizenship and Immigration Services), הגוף הפדרלי האמון על עיבוד בקשות לוויזות ולאזרחות, דוחה בקשות של מהגרים העובדים בתעשיית הקנאביס (החוקית במדינת מגוריהם) או שמודים כי צרכו את הסם באופן חוקי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המתח בין חוקי המדינה לאלה של הממשל הפדרלי פוגע בעיקר במהגרים

 

בעוד ש-33 מדינות וכן נפת קולומביה (וושינגטון הבירה) מתירות שימוש בקנאביס, בין אם לצרכי רפואה בלבד או גם לצרכי הנאה לבגירים, הסם ממשיך להיות לא חוקי לכל מטרה שהיא - וזה משליך גם על בקשות למעמד של קבע ו\או אזרחות בארה"ב.

המתח בין חוקי הקנאביס הפדרליים לאלה במדינות השונות הולך וגובר תחת ממשל טראמפ, שמפגין פחות סובלנות הן בתחום הצמח הנדון והן בכל הנוגע למהגרים, שאת זכותם לחיות בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות הוא שש להגביל מכל סיבה הבאה ליד.

אתמול הוציא שירות האזרחות וההגירה מנשר המדגיש כי שימוש במריחואנה הוא עילה לפסילה של בקשות התאזרחות, בלא שום קשר למעמד החוקי של הצמח במדינה בה נעשה בו שימוש. שימוש בסמים כלשעצמו אינו קריטריון חדש בכל הנוגע להגירה, אולם ההתמקדות בקנאביס הולכת וגוברת, דווקא בעת שהשימוש בחומר הופך חוקי על פי הרשויות בשטח ונפוץ מאי פעם.

"זה חלק מהמאמץ הכולל שלהם לחסום כמה שיותר מהגרים", אומרת קאת'י בריידי ממרכז המשאבים המשפטיים למהגרים, ארגון ללא כוונת רווח המסייע למהגרים בקליפורניה. היא מספרת על אדם הנשוי לאזרחית אמריקאית שנשאל בראיון אם השתמש במריחואנה, וענה שניסה את זה פעם או פעמיים במסיבות לאחר שעיר מגוריו, וושינגטון הבירה, הרשתה זאת בחוק - והפסיק לנסות כי לא אהב את זה. בו במקום נפסלה זכאותו לגרין קארד לצמיתות, וכעת הוא חשוף לסכנת גירוש.

 

גם אם אתם לא נוגעים בזה ורק עבדתם שם - זה מספיק כדי לפסול, ולא צריך לעבוד עם החומר עצמו (צילום: ריצ'ארד ווגל, AP)

 

אבל ראיון הוא רק דרך אחת העומדת לרשות הממשל הפדרלי בבואו לוודא שאדם המבקש לקבל מעמד קבע או להתאזרח אינו קשור בשום צורה לאויב המר(יחואנה). אם אתם בתהליך של בקשת מעמד קבע בארה"ב, ובמידה פחותה אפילו אם אתם רק מבקשים ויזת תייר או הארכה של כזו, רצוי שתדעו שהממשל בודק את הפרופילים שלכם ברשתות החברתיות. כל רמז לקשרים ביניכם ובין הירוק-הירוק הזה (או החום, או השחור, לא משנה באיזה מצב צבירה צרכתם אותו) יירשם לחובתכם ויוביל לחקירה צולבת בנושא.

גם רופא, לדוגמא, יכול לחפש סמים בדגימת הדם שלכם ללא רשות אם הוא רואה סימנים מחשידים - כולל עבר של שימוש לרעה בחומרים (כולל אלכוהול), סימנים פיזיים או נפשיים לבעיית סמים (מדד סובייקטיבי להפליא), או אפילו פערים גדולים בהיסטוריה החינוכית או התעסוקתית שלכם. מה שאומר שאם אתם עובדים בשחור ובמחשב לא מופיע מעסיק קבוע... כן, זה יכול לקרות גם לכם.

לא רק שימוש בצמח, אלא גם עבודה בתעשיית הקנאביס החוקית במדינת מגוריכם (כבר, אם אתם בקליפורניה, בעתיד המיידי אם אתם בניו יורק או ניו ג'רזי) יכולה לפסול אתכם מחלום ההגירה החוקית לארה"ב. לא סתם עבודה ישירה, אלא גם, לדוגמא, להיות עובד זוטר במשרד עו"ד או רו"ח המספק שירותים לעסק בתחום הקנאביס.

עורכי דין ופעילים בתחום ההגירה מייעצים למבקשי הגירה לעולם (או ככל האפשר) לא לצאת מהבית עם קנאביס או מוצרים נלווים לקנאביס (ניירות גלגול, מקטרת, מטחנה ידנית... אם זה רלוונטי עבורכם, אתם יודעים במה המדובר), כרטיס מריחואנה רפואית או לבוש הנושא התייחסות לצמח. מסקנתם היא אחת: רק מי שכבר אזרחים יכולים לצרוך קנאביס או לעבוד בתעשיית הקנאביס החוקית ללא חשש להשלכות כבדות על עתידם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE