הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היורשת לבית ברונפמן הורשעה על פי הודאתה בקשירת קשר
קלייר ברונפמן ירשה נתח נכבד מהון המיליארדים של אימפריית המשקאות החריפים סיגראם. למה בדיוק היא היתה צריכה להתעסק עם נוכל כמו קית' רנייר וכת המין הביזארית שלו? לזה כנראה קוראים צרות של עשירים

שתי נשים שהיו חלק מתוכנית פירמידה לכאורה שהיתה כרוכה בסחר בנשים למטרות זנות הודו כל אחת בנפרד באישומים נגדן שלשום (שישי) בבית משפט פדרלי בניו יורק. קלייר ברונפמן, מיורשות אימפריית המשקאות החריפים סיגראם, הודתה בקשירת קשר להסתיר ולתת מחסה לאנשים שלא היו בארה"ב באופן חוקי למטרת רווח ובשימוש כוזב באמצעי זיהוי. קאת'י ראסל הודתה באישום בודד של הונאת ויזה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קלייר ברונפמן יוצאת מבית המשפט, שם הודתה בקשירת קשר לסחיטה (צילום: ג'ון רוקה, ניו יורק פוסט)

 

נגד השתיים הוגשו כתבי אישום במרץ בגין סחיטה וקשירת קשר לסחיטה כחלק מן הארגון דמוי-הכת המכונה נקסיום (Nxivm). הארגון נוסד על ידי אחד קית' רנייר, שהואשם אף הוא בפרשה ונמצא במעצר פדרלי בחשד לסחר בנשים למטרות זנות והעסקה בכפייה. ברונפמן היתה חברה במועצת המנהלים של נקסיום, והיא צפויה לעונש של בין 21-27 חודשי מאסר. ראסל היתה מנהלת החשבונות של נקסיום והיא צפויה לרצות בין חצי שנה לשנה במאסר.

ברונפמן, שדינה ייגזר ב-25 ביולי, קראה בדמעות הצהרה לפיה "קיבלתי מתנה אדירה מאבי ומסבי. עם המתנה הזו מגיעה פריבילגיה עצומה וחשוב מזה, אחריות עצומ", אמרה. "אולם היא אינה מגיעה עם הזכות להפר את החוק, אלא עם אחריות גדולה יותר לשמור עליו. אני כשלתי בזאת ואני מתחרטת מעומק לבי".

נקסיום הציגה את עצמה כעסק מקצועי המספק אימון לחיים (קואצ'ינג) ושירותים חינוכיים "לתאגידים ואנשים מכל סוג", פעלה בעצם לדברי התביעה כתוכנית פירמידה רב-שלבית שעודדה את המשתתפים לקחת עוד ועוד קורסים ולגייס חניכים אחרים במטרה לטפס בסולם הדרגות בארגון.

 

גם לה לא הספיקה קריירה מוצלחת כשחקנית. אליסון מאק, כוכבת "סמולוויל" (צילום: טלגרף)

 

אולם לפטנט הזה, שכת הסיינטולוגיה כבר חתומה עליו זה עשרות שנים, הוסיפו בנקסיום גם תאוות בשרים מוזרות. "נקסיום" שימשה כחברת-אם לארגון הסודי "דוס" (DOS), שבו התרחשו מעשי הסחר בנשים למטרות מין, לכאורה.

בתת-הארגון החשאי הזה, הנשים שגויסו הוגדרו כ"שפחות" עד שהצליחו לגייס בעצמן אחרות, ואז הפכו ל"אדוניות". כל השפחות שירתו את מי שגייסה אותן וכן בכירים יותר בפירמידה של דוס ושל נקסיום. על פי כתב האישום, רבות מן ה"שפחות" סומנו בסמל שנצרב בבשרן ואשר כולל את ראשי התיבות של רנייר. הנשים פותו באמצעות סמים ושטיפת מוח למסור חומרים מביכים על עצמן, שנוצלו כדי לכפות עליהן את הסימון בצריבה, דיאטות רעב ושירותים מיניים לרנייר ולאחרים. 

במסמכים מתוארים "טקסי סימון" בהם הוחזקו הנשים בעירום על מיטה בידי אחרות וצולמו בעוד סמל הבעלות של הכת נצרב בבשרן בעט חשמלית. רנייר היה הגבר היחיד ב"דוס", ועל פי כתב התביעה, הנשים לא ידעו כי סמל הארגון מורכב מראשי התיבות שלו. בפרשה הואשמה והודתה בחלק מן האישומים גם השחקנית אליסון מאק (סמולוויל). אם יורשעו בכל האישומים, רנייר ומאק צפויים לעונש מינימום של 15 שנות מאסר, ופוטנציאלית אף למאסר עולם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE