הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בתום מצוד של ארבע שנים - הוסגרו החשודים בהונאת "פונומונדו" במיאמי
חשבון הבנק של חברת טלפוניה ממיאמי היתה היעד הסופי לכספים שנסחטו ממאות מהגרים תמימים, באיומי גירוש ומאסר, בתואנה שהזמינו מוצרים באינטרנט ולא שילמו עליהם. ראש הקנוניה כבר נלכד והודה ב-2015

הקולות בשיחות הטלפון לתושבים דוברי-ספרדית בארה"ב התחזו לפרקליטים בשירות הממשלה, בתי המשפט או סוכנויות אשראי. הם איימו בהשלכות קשות, לעתים גירוש, אם מקבלי השיחות לא יעבירו כסף לתשלום עבור מוצרים שהקולות בטלפון טענו כי מקבלי השיחה הזמינו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


היזהרו ממלכודות

 

אולם השיחות הגיעו למעשה ממרכזי טלפנים בפרו, והכסף שמקבלי השיחות המבוהלים שלחו הגיע, בין השאר, לחשבון של חברת "פונומונדו" ממיאמי. זוהי המזימה שנפרשת לכאורה בכתב האישום נגד ארבעה אנשים שהוסגרו מפרו למיאמי, שם הופיעו בשבוע שעבר בבית משפט לענות על האישומים - הנובעים מתוך הודאתו באשמה של ראש הקנוניה, שכבר סיים לרצות את מאסרו בפרשה.

חזוס גוטיירז רוחאס בן ה-37, מריה דה גואדלופה אלכסנדרה פודסטה בנגואה, בת 38, וירגיליו פולו דאבילה בן ה-43 ועומאר פורטוקאררו קאסרס בן ה-39 המתינו מאז סוף 2017 בכלא בפרו, שם נעצרו לבקשת ארה"ב בחשד לקשירת קשר לביצוע הונאת תשדורת, הונאת דואר וסחיטה באיומים.

כתב האישום הזה התבסס בחלקו על הודאתו בעסקת טיעון של סזאר לואיס קו ריינה, שקיבל על עצמו אחריות לסעיף אחד של קשירת קשר לביצוע הונאת דואר ותשדורת. קו ריינה, כיום בן 44, נדון בדצמבר 2015 ושוחרר בספטמבר האחרון.

על פי כתב התביעה, הקומבינה (שנמשכה מ-2012 עד 2015) עבדה כך: פונומונדו השתמשה במרכזי שיחות בפרו לבצע "שיחות קרות" לצרכנים דוברי-ספרדית בארה"ב. בנוסף למערכות נרחבות של שיחות קרות, פונומונדו חברה למרכזי שיחות אחרים כדי לקדם מזימה להונות ולסחוט כספים על ידי יצירת מצג שווא לקורבנות לפיו לא שילמו ולא חתמו על קבלת מוצרים שבעצם מעולם לא הזמינו.

 

ינסו את זה עליכם גם בעברית

 

המתקשרים, שלעתים היו מעמידים פנים כמתקשרים מטעם "המחלקה המשפטית", סיפרו לקורבנות כי לא שילמו על מוצרים שכביכול הזמינו וכי ייתבעו על מחיר המוצר והמשלוח, כמו גם קנסות - אלא אם כן ישלם הקורבן סכום מסוים כ"הסדר".

"כשהקורבנות היו מראים התנגדות, מהסיבה הפשוטה שמעולם לא הזמינו מוצרים, היו הקושרים מאיימים עליהם בהורדת דירוג האשראי שלהם, בגירוש מארה"ב, במעצר ובמאסר", לפי כתב התביעה. השימוש בטלפונים היווה "הונאת תשדורת", בעוד המזימה שרקם קו ריינה כדי להימנע מביטולי חיובים היוותה את הונאת הדואר.

החלק הזה במזימה, לפי הודאתו הפומבית של קו ריינה, עבד כך: לחברות האשראי הנפגעות מן המזימה היו הוא ושותפיו לפשע שולחים חבילת מסמכים מזויפים, שלכאורה הוכיחו כי פונומונדו שלחה לקורבנות ההונאה עצמה מוצרים, אותם הסכימו לקבל. במהלך שלוש שנים הוציאו קו ריינה ושותפיו, לפי הודאתו, מעל 250 אלף דולר ממאות קורבנות.

ומכיוון שמזימות כאלה דרכן להיתרגם לכל שפה אפשרית - אם אתם מקבלים טלפון בעברית שמנסה לספר לכם על מוצרים שכביכול הזמנתם, ובמקרה נכבתה לכם החשדנות הישראלית הבריאה לרגע במוח... תיזכרו במה שקראתם כאן ותגידו להם: על הקומבינה הזו כבר שמענו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE