הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התאוששות בענף הבנייה - שיא של 17 חודשים במכירות בתים חד-משפחתיים חדשים
זהו החודש השלישי ברציפות בו נרשמת עלייה כזו, על רקע שיעורי המשכנתאות הנמוכים ומחירי הדיור הזולים יחסית, למרות העלייה הכללית במחירים. המנתחים בענף הנדל"ן צופים קיץ רווחי ביותר

מכירות של בתים חד-משפחתיים טיפסו לשיא של קרוב לשנה וחצי במרץ, בזכות ירידה במחירי הבתים ושיעורי המשכנתאות. ההכרזה של משרד המסחר היום מסמנת חודש עליות שלישי ברציפות, ומצביע על התאוששות מסוימת בתחום הבנייה למגורים, שדעכה אשתקד על רקע עליות ביוקר המשכנתאות והבתים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא חסרה עבודה (אילוסטרציה: Shutterstock.com)

 

"בשוק הדיור הזה, המפתח הוא מחיר בר-השגה לקונים", אומרת דניאל הייל, כלכלנית ראשית באתר המוביל ריאלטור.קום בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס. "המגמה הזו תומכת בעובדה ששיעורי משכנתא נמוכים יותר החלו לקסום לקונים באביב הזה, וכל זה מבשר על התחזקות של מספרי מכירות הבתים הקיימים בחודשים הבאים".

מכירות של בתים חדשים עלו ב-4.5 אחוזים לשיעור שנתי מותאם-עונתית של 692 אלף יחידות בחודש שעבר. זוהי הרמה הגבוהה ביותר של השוק מאז נובמבר 2017. הנתון של פברואר עודכן כלפי מטה ל-662 אלף יחידות מנתון של 667 אלף שדווח בתחילה. כלכלנים שהשתתפו לפני פרסום הנתונים בסקר של רויטרס חזו דווקא ירידה של 2.5% במכירות הבתים החדשים, אולם המציאות החיובית טפחה על פניהם.

המחיר החציוני של בית חדש ירד במרץ ב-9.7 אחוזים יחסית לנתון באותו חודש אשתקד, למחיר של 302,700 דולר. זהו הנתון הנמוך ביותר מאז פברואר 2017. עם זאת, דו"ח נפרד של סוכנות מימון הדיור הפדרלית (FHFA) הראתה כי מדד מחיר הדיור שלה דווקא עלה יחסית לשנה קודם, בשיעור מותאם-עונתית של 4.9 אחוזים.

 

המחסור הוא לא בבתים חדשים, אלא בבתים למכירה מחדש במחיר שפוי (Shutterstock.com)

 

שוקי ההון נותרו אדישים לנתונים. נתוני המכירה של בתים חדשים אינם סובלים מבעיית ההיצע כמו שוק הבתים הנמכרים מחדש. דו"ח שפורסם בנושא אתמול (שני) הראה כי מכירות מחדש צנחו במרץ, בשל מחסור מתמשך בבתים במחיר בר-השגה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE