הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בגלל הטופוגרפיה: תושבי הוואלי בלוס אנג'לס סובלים מזיהום האוויר החמור בעיר
הדוח השנתי של איגוד הריאות האמריקני מגלה שלמרות הרגולציה הסביבתית הנוקשה, זיהום האוויר בקליפורניה הוא הגבוה ביותר. 7 ערים במדינה מככבות ברשימה

קליפורניה ממשיכה להחזיק בתואר המדינה עם זיהום האוויר הגרוע ביותר בארצת הברית, כאשר לוס אנג'לס שוב עומדת בראש הטבלה כעיר עם זיהום האוויר הגבוה ביותר בארצות הברית. כך עולה מדוח שפורסם היום (רביעי). אך לוס אנג'לס לא לבדה ברשימה: מתוך עשר הערים המזוהמות ביותר, שבע נמצאות בקליפורניה ובהן סן פרנסיסקו, סן דייגו וסקרמנטו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הטופוגרפיה של הוואלי גורמת לזיהום להישאר לזמן רב (צילום: Shutterstock)

במהלך עשרים השנים האחרונות בהן התפרסם דוח "מצב האוויר" השנתי של איגוד הריאות האמריקני, לוס אנג'לס כיכבה בראש הטבלה המזוהמת לא פחות מ-19 פעמים.

ערפיח נוצר במזג אוויר חם ובימי שמש, ונעשה גרוע יותר בשל כימיקלים שנפלטים מאגזוזי כלי הרכב, מתחנות כוח וממפעלים מזהמים. הדוח בודק שני סוגים עיקריים של זיהום אוויר שפוגע באזרחי ארצות הברית: ערפיח וחלקיקים.

בכל מה שנוגע לחלקיקים, המצב בקליפורניה לא טוב בכלל. פרסנו ניצבת בראש הטבלה הארצית, ושש הערים עם הכי הרבה חלקיקים באוויר מתוך עשר הערים המזוהמות ביותר נמצאות בקליפורניה. זיהום החלקיקים מסוכן וקטלני יותר מאשר זיהום הערפיח, משום שהוא גורם ליותר מקרי מוות מוקדם ולסרטן הראות מאשר ערפיח. כך על פי איגוד הריאות.

מדוע כל-כך הרבה ערים בקליפורניה ניצבות בראש טבלת הערים המזוהמות בארצות הברית, למרות שהמדינה ידועה בחוקי הגנת הסביבה הנוקשים שלה. מסתבר שאם המדינה לא הייתה נוקטת בחוקים כה נוקשים - זיהום האוויר היה חמור הרבה יותר.

 

למרות הרגולציה הסביבתית הנוקשה, האוויר בלוס אנג'לס מזוהם (צילום: Shutterstock)

"איכות האוויר בקליפורניה הולך ונהיה גרוע יותר למרות הרגולציה הסביבתית החמורה במדינה", אמר ג'ון באלמס מאוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו. הטופוגרפיה של המדינה והגידול באוכלוסיה מאפשרים לזיהום האוויר לגדול למרות הרגולציה הסביבתית, כך טוען איגוד הריאות. גידול האוכלוסין מביא עמו גידול במספר המכוניות והמשאיות בכבישים, ורבים מהתושבים חיים בוואלי ובאגנים - שם הזיהום נוטה להישאר.

מסתבר גם שימי השמש לא מסייעים, משום שמזג האוויר הזה הוא אחד הגורמים לרמות הגבוהות של זיהום אוויר. החדשות הרעות הן שזיהום האוויר הולך וגובר בכל המדינה כשברקע הרגולציה הסביבתית ברחבי ארצות הברית הולכת ונפגעת עוד ועוד בשל פעולות ממשל הנשיא דונלד טראמפ.

בערים רבות ברחבי ארצות הברית נרשמה עלייה במספר הימים בהם היה זיהום גבוה של חלקיקים - זינוק שהגיע לשיאים. בנוסף, בערים רבות נרשמו ימים רבים יותר שבהם החלקיקים הגיעו לרמה שמזיקה לבריאות.

על פי הדוח, כ-141 מיליון אמריקנים חיים עם רמות לא בריאות של זיהום אוויר, דבר שמציב אותם בסיכון למוות מוקדם ולבעיות בריאות קשות כגון סרטן ריאות, אסתמה ועוד.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE