הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשד למתקפה אנטישמית על שליחי חב"ד בקניה
הרב שמואל נוטיק ורעייתו חיה, תושבי ברוקלין לשעבר, הותקפו בפריצה לבית חב"ד בניירובי. הנזקים נאמדים בעשרות אלפי דולרים, חשד שמאבטחים מקומיים סייעו לפורצים. שלושת ילדי המשפחה לא נפגעו. לדברי אחיו של הרב, הפורצים קראו קריאות אנטישמיות

חמישה בני אדם פרצו לפנות בוקר היום (רביעי) לבית חב"ד בניירובי, בירת קניה ותקפו את הרב שמואל נוטיק ורעייתו חיה, תושבי ברוקלין לשעבר, שמפעילים את המרכז למטיילים במקום. על פי הדיווחים, במהלך האירוע הפורצים קראו קריאות אנטישמיות לעבר הרב ומשפחתו. חיה נוטיק נזקקה לניתוח לאחר שהוכתה בראשה במיטתה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הילדים לא נפגעו בזכות תושייתה של האם. משפחת נוטיק (צילום מתוך פייסבוק)

משה נוטיק, אחריו של שמואל, סיפר בראיון לאתר ערוץ 7: "היא התעוררה והתחילה לצרוח אז הפורצים הכו אותה עד זוב דם. הם גם איימו להרוג אותה בזמן שהם אמרו דברים אנטישמיים. הם אמרו לה 'אם תמשיכי להתנגד החיים שלך יסתיימו. איפה הכסף?'", סיפר משה. הרב נוטיק נפצע קל לאחר שהוכה גם הוא. חיה הצליחה להמנע מפגיעה נוספת לאחר שנמלטה עם שלושת ילדי המשפחה, שלא נפגעו, לחדר האמבטיה וננעלה שם עד שהמשטרה הגיעה.

משה נוטיק הוסיף כי המשפחה שרויה בהלם ושלדעתם המניע לפריצה ולתקיפה היה אנטישמי. להערכתם הנזק מהפריצה נאמד בעשרות אלפי דולרים. במהלך הפריצה הפורצים נתקלו בשני גברים חרדים במקום, והם נקשו ופיהם נחסם. על פי דיווחים שונים, הרשויות בקניה חושדות שמאבטחים מקומיים סייעו לפורצים.

 

חשד למניע אנטישמי. בית הכנסת הגדול בניירובי (צילום: Nairobi Hebrew Congregation)

זו אינה הפעם הראשונה שהרב נוטיק מותקף: ב-2014, זמן קצר אחרי שהמשחה עברה לקניה, נוטיק נשדד באיומי סכין בניירובי. הוא הצליח להמלט ללא פגיעה לאחר שנתן לשודדים את ספר התפילה שלו, שופר וסיכה שענד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE