הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר: כך זיהום אוויר משפיע על בריאות הנפש של בני נוער
החוקרים סבורים, כי רמות גבוהות יותר של זיהום אוויר קשורות בסבירות גבוהה יותר של חוויות פסיכוטיות, החל בתחושה קלה של פרנויה ועד לסימפטומים פסיכוטיים חמורים

זיהום אוויר עירוני קשור בסיכון מוגבר לחוויות פסיכוטיות בקרב בני נוער. כך מדווחים החוקרים שביצעו מחקר חדש בפסיכיאטריה. המחקר כלל 2,063 בני נוער, שנתוני בריאותם היו במעקב מהלידה ועד שהגיעו לגיל 18. כמעט שליש מהם דווחו שמאז גיל 12 ועד גיל 18 הם חוו חוויה פסיכוטית אחת לפחות, שנעה בין תחושה קלה של פרנויה ועד לתסמינים פסיכוטיים חמורים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




החוקרים קשרו בין נתוני זיהום האוויר לבין המקומות בהם בילו המשתתפים את רוב זמנם: בבית, בבית הספר או בעבודה. בהשוואה למשתתפים שחיו במקומות בהם נרשמה רמה נמוכה יותר של זיהום אוויר, המשתתפים שחיו באזורים בעלי רמת זיהום אוויר גבוהה, היו בסיכון גבוה של בין 27 ל-72 אחוז לחוויות פסיכוטיות, בהתאם לסוג המזהם. חשיפה לשני סוגי מזהמים, דו תחמוצת החנקן ותחמוצות חנקן היוו 60 אחוז מהקשר לחוויות פסיכוטיות.

בממצאי המחקר שוקללו גורמים בעלי השפעה, כגון היסטוריה פסיכיאטרית במשפחה, פסיכוזה בקרב אימהות, שימוש בסמים, מצב סוציו-אקונומי, מאפיינים חברתיים בסביבת המגורים וגורמים נוספים. לדברי החוקרים מדובר על מחקר תצפיתי שאינו מוכיח סיבתיות.



הם סבורים, כי ממחקר זה לא ניתן לומר, כי זיהום אוויר גורם לפסיכוזה. לדבריהם המחקר מצביע על כך אומר, שמקרים כאלה מתרחשים בדרך כלל יחד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE