הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ קורא להורים לחסן את ילדיהם נגד חצבת
הנשיא שהתבטא בעבר עשרות פעמים על הקשר - המופרך - בין חיסונים ואוטיזם, אמר במסיבת עיתונאים כי "החיסונים כל כך חשובים". מספר מקרי החצבת שובר שיאים והגיע לכמעט 700 מאובחנים ב-22 מדינות, המספר הגבוה ביותר מאז מוגרה המחלה בשנת 2000

הנשיא דונלד טראמפ מתערב במשבר החצבת וקורא להורים לחסן את ילדיהם נגד המחלה שסיבוכיה עלולים להיות קטלניים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"החיסונים כל כך חשובים". הנשיא טראמפ (צילום: Getty)

טראמפ שוחח הבוקר (שישי) עם כתבים ובתגובה לשאלת אחד מהם אם יש לו מסר להורים בנושא אמר הנשיא: "הם חייבים לקבל את הזריקות. החיסונים כל כך חשובים, זה באמת מסתובב עכשיו. הם חייבים לקבל את הזריקות שלהם".

דברים אלו נאמרים על רקע הפרסומים האחרונים לפיהם מספר המאובחנים בחצבת הגיע לשיא הגבוה ביותר שלו עד כה, מאז הוכרזה המחלה כממוגרת בשנת 2000. על פי נתוני המרכז לבקרה ומניעת מחלות מיום רביעי האחרון, 695 מקרים של חצבת זוהו השנה ב-22 מדינות, בהן קליפורניה וניו יורק. רוב המקרים אירעו בקרב קהילות שנוהגות לא להתחסן.

על פי נתוני ארגון הבריאות של האו"ם (UNICEF), מספר מקרי המוות מחצבת עלה ב-22% בשנת 2017, כשהפחד מחיסונים הוא הגורם המרכזי לאי-התחסנות ומשם למחלה ותמותה. יש לציין כי הפחד מהחיסונים חסר כל בסיס ונשלל שוב ושוב: מעבר לעובדה שהמחקר הראשון ש "קשר" בין חיסונים ואוטיזם התגלה כמזויף ופגום מדעית, מחקרים נוספים שנערכו מאז – האחרון שבהם הקיף 650 אלף ילדים – הראו כי חיסון ה-MMR שמגן מפני חצבת לא מגביר את הסיכון לאוטיזם.

 

לא "מחלת ילדות קלה" אלא מחלה עם סיבוכים קשים. חצבת (צילום: Shutterstock)

דבריו של טראמפ מהיום מקבלים משנה תוקף על רקע התבטאויות עבר שלו בנושא. ארכיון הציוצים שלו מראה כבר החל מ-2012 הוא חזר וטען שחיסונים גורמים לאוטיזם ויש להפסיקם, ובעימות בפריימריז הרפובליקניים ב-2015 הביע תמיכה בהקטנת מנות החיסון. בנוסף, חלק ניכר מההתנגדות לחיסונים נפוצה בקרב קבוצות דתיות שמהוות חלק מבסיס התמיכה של טראמפ, ואולי דבריו מהיום יצליחו לשכנע ולו חלק ממצביעיו לחסן את ילדיהם.

חצבת היא מחלה זיהומית מדבקת במיוחד שסיבוכיה קשים ועלים לגרום לנכות ומוות. רק לאחרונה אושפזה דיילת במצב קשה מאוד בגלל סיבוכי חצבת שנגרמו, ככל הנראה, בגלל נוסע לא מחוסן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE